صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۲۶
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 04
کد خبر: ۱۷۸۲۸۲

روسیه: کاهش تولید نفت به نفع بازار جهانی است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که کاهش تولید نفت به نفع بازار جهانی انرژی است.

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت به نفع بازار انرژی جهانی است که بهای جهانی نفت در سطح خوبی باقی بماند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کرملین اعلام کرد کاهش تولید نفت که روسیه و دیگر کشور‌های بزرگ تولید کننده از آن خبر دادند به نفع بازار جهانی است. مسکو در حالی این خبر را اعلام کرد که بامداد دوشنبه بهای نفت در بازار جهانی افزایش پیدا کرد.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: «به نفع بازار انرژی جهانی است که بهای جهانی نفت در سطح خوبی باقی بماند».

 

او افزود «اینکه کشور‌های دیگر راضی باشند یا نه، به خودشان مربوط است».

 

روسیه یکشنبه اعلام کرد تا پایان سال، کاهش تولید نفت روزانه خود را تمدید می‌کند. شمار بسیاری از کارشناسان این تدبیر را شیوه‌ای برای افزایش قیمت نفت و مبارزه با تأثیر تحریم‌های بین المللی می‌دانند.

 

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در امور انرژی نیز «نوسان شدید» و «عدم اطمینان» در بازار طلای سیاه را توجیهی برای این تدبیر دوره‌ای دانست. او در بیانیه‌ای اعلام کرد «قابلیت پیش بینی بازار جهانی نفت عنصری کلیدی در تضمین امنیت انرژی است».

 

روسیه همزمان با عربستان سعودی، عراق، امارات، عمان، کویت، الجزایر و قزاقستان از چنین تدبیری خبر داد.

 

عربستان سعودی تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز، عراق ۲۱۱ بشکه در روز، امارات ۱۴۴ هزار بشکه در روز، کویت ۱۲۸ هزار بشکه در روز، قزاقستان ۷۸ هزار بشکه در روز، الجزایر ۴۸ هزار بشکه در روز و عمان ۴۰ هزار بشکه در روز کم می‌کند.

 

این کاهش روزانه تولید نفت که همگی از ماه مه و تا پایان سال ۲۰۲۳ اعمال می‌شود سبب شد بامداد دوشنبه بهای نفت افزایش پیدا کند. حدود ساعت ۱۰:۳۰ به وقت گرینویچ، بهای نفت برنت (دریای شمال) به ۸۴ دلار و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۸۰ دلار رسید./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما