صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۵۹
  • پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
  • Thursday 06 April 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 04
کد خبر: ۱۷۸۴۰۳

نماینده اردن: کشورهای عربی سفرای صهیونیست را اخراج کنند

یک نماینده پارلمان اردن ضمن حمله شدید به سازش برخی از کشورهای عربی با رژیم موقت صهیونیستی گفت که این کشورها هر چه سریعتر سفرای این رژیم را اخراج کنند.

به گزارش راهبرد معاصر خلیل عطیه نماینده پارلمان اردن امروز سه‌شنبه در ادامه مواضع مسئولان این کشور در حمایت از مسئله فلسطین، تجاوزات صهیونیستها به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

 

عطیه در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب، از کشورهای عربی که سفرای اسرائیلی در آن حضور دارند، خواست که هر چه سریعتر این عناصر صهیونیست را از خاک خود اخراج کنند. این اظهارات در واکنش به اقدامات اخیر صهیونیستها علیه ملت فلسطین است.

 

وی از دولت اردن نیز خواست که به توصیه پارلمان این کشور برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستها عمل کند و سفیر خود را نیز از تل‌آویو خارج کند. عطیه بر این باور است که این اقدام می‌تواند این پیام آشکار را به همراه داشته باشد که کابینه فاشیست و افراطی صهیونیستی، هیچ صلحی را نمی‌پذیرد.

 

این نماینده اردنی از نهادهای عربی نیز خواست که حامی ملت فلسطین باشند و انواع حمایتهای مادی و معنوی را از آنان انجام دهند. عطیه تأکید کرد که مردم فلسطین نیز باید به حضور در مسجدالاقصی ادامه دهند. 

 

عطیه در پایان درباره پیام ملت فلسطین به کشورهای سازشکار عرب هم گفت: سازشکاران باید از خواب غفلت برخیزند و از الاقصی دفاع و حمایت کنند. مردم فلسطین هم باید حقوق و سرزمین خود را پس بگیرند.

 

این در حالی است که نمایندگان پارلمان اردن، دوم فروردین ماه جاری به طرح اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور رأی مثبت دادند. کمیسیون پارلمانی فلسطین و شمار زیادی از نمایندگان اردنی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن شدند.

 

«احمد الصفدی» رئیس پارلمان اردن گفت: «ما در مجلس نمایندگان از دولت می‌خواهیم که اقدامات مؤثر و نتیجه‌بخشی در خصوص استفاده وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از نقشه‌‌ای که [متعلق] به اسرائیل خوانده شد و در آن پادشاهی هاشمی اردن و اراضی اشغالی فلسطین [به اسرائیل] الحاق شده‌اند، اتحاذ کند.»

 

این طرح پس از آن تصویب شد که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اخیرا نقشه‌ای را به نمایش گذاشت که در آن بخش‌هایی از اردن و فلسطین اشغالی، به اراضی اشغالی ملحق شده بودند. اردن در واکنش به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، سفیر این رژیم در امان را احضار کرد./فارس

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: