صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۵۱
  • سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
  • Tuesday 11 April 2023
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 05
کد خبر: ۱۷۸۴۲۲

تماس تلفنی نتانیاهو با محمد بن زاید

در بحبوحه درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه صهیونیستی، رئیس امارات تماسی تلفنی را از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دریافت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر در حالی که آتش درگیریهای مخالفان نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی هنوز فروکش نکرده است، «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درمورد روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در راستای تامین منافع مشترک گفتگو کرد.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان بر تمایل کشور امارات به روابط دوجانبه تأکید کرد و رابطه با رژیم صهیونیستی را یک انتخاب استراتژیک به نفع صلح و توسعه توصیف کرد و با ابراز امیدواری برای گسترش روابط ابوظبی و تل‌آویو، مدعی شد: «که ما این را برای کل منطقه می‌خواهیم.»

بن زاید در این تماس اشاره کرد که «توافق ابراهیم» چارچوب مناسبی را برای توسعه روابط دوجانبه فراهم می‌کند. او اضافه کرد: «امارات به کار مشترک برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها ادامه می‌دهد.»

رئیس امارات مدعی شد: «این تلاش‌ها تنها نمونه‌هایی عملی از آنچه از طریق این روابط رو به رشد به دست می‌آید، است.»

بنیامین نتانیاهو در ابتدای تشکیل ششمین کابینه خود متعهد شد که دو هدف اصلی را در اولویت قرار خواهد داد: مهار ایران و توسعه دایره توافقنامه‌های موسوم به ابراهیم در جهت آنچه صلح منطقه‌ای خوانده می‌شود. امروز بعد از گذشت یکصد روز از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو به نظر می‌رسد وی در عمل به وعده هایش موفق نبوده است.

کارشناسان صهیونیست می‌گویند در حالی که اسرائیل غرق در بحران است و به نظر می‌رسد که توانایی عبور از بحران‌های داخلی را ندارد، اما ایران یک لحظه هم پیشرفت خود را در زمینه برنامه‌های هسته‌ای متوقف نکرده است که این، نشانه‌ای از بزرگترین ناکامی نتانیاهوست.

«تامیر هایمن» رئیس مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی گفت: «دستاورد‌های کابینه ناکافی است و باید افزایش یابد. کابینه اسرائیل بیشترین ضرر را از وضعیت کنونی متحمل می‌شود.»/باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: