صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 05
کد خبر: ۱۷۸۴۸۳

ادعای شاباک درباره خنثی سازی ۲۰۰ عملیات مقاومت

رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن هشدار در خصوص تشدید تنش‌های امنیتی مدعی شد که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، نیروهای تحت فرمانش 200 عملیات مقاومت را خنثی کرده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر، «رونن بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، ادعا کرد که از آغاز سال جاری میلادی، این دستگاه امنیتی، بیش از 200 عملیات مقاومت شامل تیراندازی، انفجار و گروگان‌گیری را خنثی کرده است.

 

وی همچنین مدعی شد که جوخه کشتار و پاکسازی موسوم به «تکیلا» تقریبا 14 بار برای خنثی کردن «عملیات در حال انجام» در محل عملیات مستقر شده‌اند.

 

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، وی در مراسم جشن عید پسح که روز گذشته با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد، مدعی شد که دستگاه تحت فرمانش، بیش از ۲۰۰ عملیات مقاومت را از آغاز سال جاری خنثی کرده است.

 

وی در ادامه درباره «تنش‌های امنیتی روزافزون» هشدار داد و مدعی شد که طی سه ماه نخست سال جاری میلادی نیروهای شاباک از آغاز سال جاری ۱۵۰ عملیات تیراندازی و ۲۰ عملیات انفجار، زیرگیری و آدم‌ربایی و چندین عملیات دیگر را خنثی کرده‌اند.

 

رونن بار همچنین مدعی شد که «تیم تکیلا» که یک واحد عملیاتی در شاباک است و متخصص در پاکسازی است و پیش از آغاز یک و برای خنثی کردن عملیات قبل از انجام آن در محل حاضر می‌شود، برای نخستین بار طی دو سال گذشته، طی سه ماه اخیر، ۱۴ بار احضار شده است.

 

وی همچنین با افتخار از بازداشتهای اخیر صورت گرفته در کرانه باختری و یورش به شهرها و اردوگاه‌های فلسطینی به ویژه در جنین، نابلس، طولکرم و اربیحا در ماه مبارک رمضان و در طول روز سخن گفت و ادعا کرد که این عملیات‌ها در «جنگ با تروریسم» از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی همچنین ادعا کرد: «ما در زمان پر چالشی از نظر داخلی و خارجی به سر می‌بریم. منبع آن، ایرانی، شیعی، حماسی، جهادی، سلفی و از جبهه خلق و سایر گروه‌های داخلی است».

 

تقدیر نتانیاهو از شاباک و اتهام‌زنی به ایران

در مقابل، نتانیاهو نیز به نوبه خود از شاباک برای «کار سختی که شبانه روز انجام می‌دهد»، تقدیر کرد و گفت: «به نظر من این کار یکی از بهترین‌ کارها در دنیا باشد. این امر تصادفی نیست که از سراسر دنیا می‌آیند تا ببینند ما چه می‌کنیم».

 

وی ادعا کرد: «در پایان ما به هر خرابکاری می‌رسیم و این دستاورد بزرگی است زیرا کسی که برای آزار ما می‌آید باید بداند که از نظر ما مهدور الدم است».

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه انگشت اتهامش را به سوی ایران نشانه رفت و ادعا کرد: «تهران مسئول ۹۵ درصد تهدیدهای امنیتی علیه اسرائیل است».

 

این در حالی است که روز گذشته، مرکز تحقیقات اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) با انتشار گزارشی تأکید کرد که در پی شکاف داخلی به وجود آمده بر سر تلاش کابینه نتانیاهو برای تغییرات در سیستم قضایی موقعیت این رژیم به شدت افول کرده است و «دشمنان اسرائیل» در حال رصد این وضعیت هستند.

 

روزنامه اسرائیل هیوم با انتشار این گزارش نوشت که این مرکز مطالعاتی اخیرا اسناد رسمی گزارش خود را برای ارتش و مقامات سیاسی و امنیتی، نتانیاهو، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «تساحی هنگبی»، رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم ارسال کرده است و هشداری استثنایی برای سران امنیتی و سیاسی و فرماندهی ارتش «اسرائیل» صادر و اعلام کرده که «قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنان در حال فرسایش است».

 

بنا بر این گزارش، «بازدارندگی اسرائیل در برابر دشمنان در حال فرسایش و کاهش است و وضعیت راهبردی آن بدتر شده است و در سایه تحولات سریع در عرصه داخلی و خارجی بیم تشدید این وضعیت نیز وجود دارد»./ فارس

نظر شما