صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۳۰
  • چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
  • Wednesday 19 April 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 10
کد خبر: ۱۷۹۲۱۲

ادعای بلومبرگ درباره زمان توافق صلح عربستان و یمن

خبرگزاری بلومبرگ از تلاش عربستان برای توافق پایدار با یمن خبر داد و گفت احتمالا تا پیش از پایان ماه رمضان اعلام می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید عربستان یکی از قوی‌ترین تلاش‌های خود را برای دستیابی به یک توافق صلح پایدار با انصارالله پیش می‌برد؛ زیرا این کشور به دنبال پایان دادن به جنگی است که بازار‌های نفت را دچار تنش کرده است.

به گفته افراد مطلع در این زمینه، مقامات سعودی در روز‌های اخیر در ریاض با اعضای شورای رهبری ریاست جمهوری یمن درباره این پیشنهاد گفتگو کرده اند. گفته می‌شود مقامات سعودی و عمانی اکنون در صنعا، پایتخت یمن هستند تا توافق را نهایی کنند.

منابع می‌گویند طرح صلح جدید ممکن است در دو هفته آینده و قبل از پایان ماه مبارک رمضان اعلام شود.

روز جمعه رسانه‌ها اعلام کردند توافق بین عربستان و انصارالله یمن به مدت شش ماه تا یک سال تمدید شده و پس از اجرای آن، مذاکرات مستقیم سیاسی برای حل بحران این کشور آغاز خواهد شد.

بر این اساس، فرودگاه بین‌المللی صنعا برای پرواز‌های بیشتر باز خواهد شد و صادرات نفت از بنادر یمن از سر گرفته می‌شود. بسیاری معتقدند اخبار مربوط به گفتگوی توافق عربستان با شورای ریاست جمهوری یمن درباره تفاهمات بین ریاض و دولت نجات ملی یمن نشان می‌دهد جنگ یمن به پایان خود نزدیک شده است و به زودی نشست آشتی یمن نیز برگزار خواهد شد. روزنامه اینترنتی رای الیوم این اخبار را در راستای بهبود روابط ایران و عربستان دانسته است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: