صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۹
  • چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 29 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 14
کد خبر: ۱۷۹۶۱۰

بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های غربی و عربی

راهپیمایی روز قدس تهران و دیگر شهرهای ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و بعضی روزنامه‌های غربی داشت.

به گزارش راهبرد معاصر راهپیمایی روزجهانی قدس که امروز جمعه در سراسر ایران برگزار شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه های جهان به ویژه رسانه‌های عربی به همراه داشت و شبکه‌های عرب زبان از جمله المیادین، العهد، المنار و فلسطین الیوم و العربیه عربستان به انعکاس راهپیمایی روز قدس پرداختند.

شبکه لبنانی المیادین در گزارشی در این باره نوشت که راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در تهران و دیگر شهرهای ایران بسیار گسترده و بی سابقه است. این شبکه در جریان پوشش مراسم راهپیمایی روز قدس با برخی مسئولان کشورمان نیز گفتگو کرد.

شبکه عراقی العهد نیز تصاویری از جمعیت حاضر در راهپیمایی روز قدس منتشر کرد. این شبکه عراقی تعداد شرکت‌ کنندگان را بیش از حد انتظار اعلام کرد.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک نیز با انتشار ویدیویی از حضور گسترده مردم نوشت که راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و هزار شهر دیگر ایران برگزار شد.

روزنامه صهیونیستی تایمز و تارنمای جروزالم پست با پرداختن به راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف ایران ضمن هشدار جنگ احتمالی در منطقه شعار مرگ بر اسرائیل را در رسانه‌های خودشان پوشش دادند.

تایمز اسرائیل نوشت: ده‌ها هزار نفر از ایرانی‌ها که برخی شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر می‌دادند، روز جمعه در تهران برای گرامیداشت روز قدس که همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان برای حمایت از فلسطینی‌ها برگزار می‌شود، به راهپیمایی پرداختند.

این روزنامه اسرائیلی به جملات نوشته شده روی پلاکاردهای راهپیمایان توجه خاصی کرد و نوشت: در ایران راهپیمایی روز قدس با شعارهای «نابودی اسرائیل نزدیک است»، برگزار شد.

روزنامه واشنگتن پست نیز سرفصل گزارش خود را به شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل راهپیمایان اختصاص داد و نوشت: روز جمعه ده‌ها هزار ایرانی روز بیت‌المقدس را در حمایت از مردم فلسطین گرامی داشتند. این روزنامه آمریکایی نوشت: مقام های ارشد ایران از جمله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در این تجمع حضور داشتند. از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹، راهپیمایی‌ها به مناسبت روز قدس معمولاً در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شوند.

واشنگتن پست سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در جمع راهپیمایان روز قدس را پوشش داد. رئیسی در این سخنرانی گفت: راهپیمایی‌های روز جمعه آخر ماه رمضان نشان می‌دهد که آزادسازی قدس بسیار نزدیک‌تر از حد انتظار است.

رئیسی افزود: گروه های مبارز فلسطینی که با اسرائیل می جنگند نشان می دهند که آنها تنها نیستند.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه گزارش خود مسئله عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را نیز مورد توجه قرار داد و انتقاد رئیس جمهور ایران خطاب به این کشورها را پوشش داد./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما