صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۵۸
  • پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Thursday 11 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 15
کد خبر: ۱۷۹۷۷۸

واکنش ایران به تحولات سودان

ناآرامی‌های اخیر در سودان واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

به گزارش راهبرد معاصر در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) ۲۶ فروردین ماه در این باره نگرانی جمهوری اسلامی ایران را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز کرد. 

 

به گزارش فارس، در ادامه تداوم بحران در سودان، امروز درگیری شدیدی بین شبه نظامیان «پشتیبانی سریع» و ارتش این کشور رخ داد. 

 

در همین خصوص سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: امیدواریم برادران سودانی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، ضمن خویشتنداری و توسل به گفت‌وگو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفت‌وگو و آرامش عبور کنند. 

 

کنعانی تنها راه‌حل گذار از بحران به وجود آمده کنونی را، گفت‌وگوهای سودانی- سودانی و اجماع داخلی درباره یک ابتکار ملی خواند.

 

گفتنی است، در پی درگیری شدید بین ارتش و شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع سودان، فرودگاه بین‌المللی خارطوم، همه پروازهای خود را متوقف کرد. 

 

علاوه بر ایران، تعدادی از کشورها و مقامات به این تحولات واکنش نشان داده و از این شرایط ابراز نگرانی کرده‌اند. در همین زمینه نیز «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تحولات امروز سودان را نگران‌کننده خواند و خواستار توقف خشونت شد.

 

سفیر روسیه در سودان هم امروز شنبه گفت: انتظار داریم که طرف‌های درگیری بزودی مذاکرات را شروع کنند. 

 

اختلاف بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان که با همکاری یکدیگر کودتای اکتبر ۲۰۲۱ در این کشور را هدایت کردند، در ماه‌های اخیر شدت گرفته است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: