صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 31
کد خبر: ۱۷۹۹۱

ادامه جست‌وجو برای یافتن خلبان جنگنده ساقط‌ شده جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از حضور متخصصان ترکیه، غواصان و ربات‌های پیشرفته در عملیات جست‌وجو برای یافتن بقای یک فروند جنگنده این کشور که هفته گذشته در دریای خزر سقوط کرد، خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر ، جمهوری آذربایجان از ترکیه درخواست کرده تا در عملیات جست‌وجو برای یافتن بقایای جنگنده «میگ-29» نیروی هوایی این کشور که پنجشنبه گذشته در دریای خزر سقوط کرد، مشارکت کند.

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز گذشته اعلام کرد که از تیمی از متخصصان ترکیه برای شرکت در عملیات جست‌وجو جهت یافتن بقایای جنگنده میگ-29 که هفته گذشته نزدیک «باکو» پایتخت آذربایجان و دریای خزر سقوط کرد، دعوت کرده است.

 

در این بیانیه آمده است که این تیم به زودی به منظور تقویت عملیات جستجو و نجات به باکو خواهند آمد.

وزارت دفاع آذربایجان پنجشنبه گذشته از سقوط یک فروند جنگنده میگ-29 در دریای خزر خبر داد. به نوشته خبرگزاری «ترند» این جنگنده متعلق به نیروی هوایی آذربایجان در حال انجام پرواز تمرینی دچار نقص فنی شد و در دریای خزر سقوط کرد. گفته می‌شود خلبان این جنگنده دقایقی پیش از سقوط، دیگر پیامی ارسال نکرد و هنوز از سرنوشت او خبری در دست نیست.

 

این خبرگزاری به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از مشارکت غواصان و ربات‌های حرفه‌ای برای حضور در این عملیات خبر داد. به گزارش ترند، در این عملیات تعدادی قایق، کشتی و هواپیما حضور دارند. وزارت دفاع آذربایجان از تداوم این عملیات خبر داده است .

منبع : فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: