صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۸
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 18
کد خبر: ۱۸۰۲۴۵

وضعیف وخیم بیماران انگلیسی در پی اعتصاب پزشکان و پرستاران

اعتصاب‌های پنج ماه اخیر پزشکان و کارکنان سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس سبب شده بیش از نیم میلیون عمل جراحی و ویزیت لغو شود.

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس، در پنج ماه گذشته علاوه بر پزشکان، پرستاران، رانندگان آمبولانس و دیگر بخش‌های سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس در اعتراض به بحران هزینه‌های زندگی وآنچه بی توجهی دولت به خواسته‌های انان در بهبود شرایط کاری و دستمزد عنوان کردند دست به اعتصاب زدند.

 

فقط در پی اعتصاب چهار روزه پزشکان در هفته گذشته، بیش از ۱۹۶ هزار عمل جراحی و وقت معاینه بیماران در بیمارستان‌های دولتی این کشور لغو شده است. کارکنان خدمات بهداشت و درمان انگلیس می‌گویند در پی بی نتیجه بودن مذاکرات طولانی اتحادیه‌های کارکنان با دولت برای بهبود شرایط کاری که منجر به مرگ زود هنگام بیماران می‌شود و همچنین بی نتیجه بودن تلاش انان برای دریافت کمک از دولت به منظور کاهش مشکلات معیشتی ناچار به روی اوردن به اعتصاب شده اند.

 

کارکنان اعتصابی سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گویند در حالی که این سازمان از کمبود شدید نیرو رنج می‌برد دولت حاضر نشده است با ترمیم دستمزد انان انگیزه جذب افراد به نظام بهداشت و درمان این کشور را فراهم کند و این شرایط و تشدید فشار کاری سبب شده کارکنان حاضر نیز استعفا دهند و به کشور‌هایی همچون استرالیا، نیوزیلند و کانادا مهاجرت کنند.

 

به گفته آن‌ها، این شرایط فشار‌ها را بر کارکنان بخش بهداشت و درمان که با فرسودگی ناشی از همه گیری کووید دست و پنجه نرم می‌کنند مضاعف کرده است و برخی از انان ناچارند خدمات دو یا سه نفر را عرضه کنند که این موجب کاهش شدید کیفیت عرضه خدمات درمانی شده و جان شمار بیشتری از بیماران را به خطر انداخته است.

 

در پی تعمیق رویارویی دولت با کارکنان سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس و انچه بی توجهی دولت به خواسته‌های کارکنان اعلام شده پرستاران اعلام کردند دور جدید اعتصاب‌های خود را تا تحقق خواسته هایشان بزودی از سر خواهند گرفت. به اذعان همه کارشناسان نظام بهداشت و درمان انگلیس با تداوم اعتصاب‌های کارکنان بخش‌های مختلف خدمات پزشکی، بحران سلامت در این کشور عمیق‌تر خواهد شد و مرگ زود هنگام شمار بیشتری از بیماران را در این کشوررقم خواهد زد.

 

بر اساس گزارش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس بیش از هفت میلیون و دویست هزار بیمار از جمله بیماران سرطانی وکودکان بیمار در این کشور، در فهرست انتظار آغاز درمان هستند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما