صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 19
کد خبر: ۱۸۰۳۹۷

ابراز نگرانی سازمان ملل از جاسوسی آمریکا از گوترش

سازمان ملل اعلام نگرانی خود را از گزارش‌ها درباره جاسوسی آمریکا از دبیرکل این سازمان ابراز کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان نگرانی خود را از گزارش‌ها درباره جاسوسی آمریکا از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به واشنگتن ابراز کرده است.

 

اسناد افشا شده پنتاگون در فضای مجازی نشان می‌دهد که آمریکا از نزدیک آنتونیو گوترش را زیر نظر داشته و معتقد است که دبیر کل سازمان ملل متحد بیش از حد مایل است منافع روسیه را برآورده کند.

 

شبکه تلویزیونی جهانی بی‌بی‌سی گزارش داده است چندین سند محرمانه آمریکا ارتباطات خصوصی مربوط به گوترش و معاونش را توصیف می‌کنند. این اسناد حاوی مشاهدات صریح گوترش در مورد جنگ در اوکراین و تعدادی از رهبران آفریقایی است.

 

روزنامه واشنگتن‌پست با استناد به ۴ گزارش طبقه‌بندی‌شده که به دست این روزنامه رسیده است اعلام کرد که واشنگتن مکالمات گوترش با سایر مقام‌های سازمان ملل را شنود کرده است.

 

این اسناد بخشی از مجموعه گزارش‌های امنیت ملی است که ظاهراً توسط یکی از اعضای گارد ملی هوایی ماساچوست در پلتفرم پیام‌رسان آنلاین Discord درز کرده است و اسرار همه چیز از شکاف‌های دفاع هوایی اوکراین گرفته تا جزئیات نحوه جاسوسی ایالات متحده را فاش کرده است. بر متحدان و شرکای خود.

 

به نظر می‌رسد گزارش‌های مربوط به گوترش حاوی مکالمات شخصی دبیرکل با دستیاران در رابطه با برخورد‌های دیپلماتیک است. این اسناد نشان می‌دهند که ایالات متحده برای جمع‌آوری رهگیری‌ها به قدرت‌های جاسوسی اعطا شده بر اساس قانون نظارت اطلاعات خارجی (FISA) اتکا کرده است. بخش‌هایی از این قانون جاسوسی پیش از انقضای آن در سال جاری، با مبارزه دشواری برای صدور مجوز مجدد مواجه است.

 

اسناد گوترش که به نظر می‌رسد نقل قول‌های مستقیم دبیرکل و دستیارانش را با تحلیل مقامات اطلاعاتی درباره احساسات او ترکیب می‌کند، بر برخی از پرتنش‌ترین تلاش‌های دیپلماتیک اخیر دبیرکل تأکید می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما