صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۲۲

اوجی: تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین نداریم

وزیر صمت گفت: هیچ گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت نیست.

به گزارش راهبرد معاصر،علی اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: هیچ گونه برنامه افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت نیست.

 

وی افزود: در رابطه با کارت سوخت هوشمند، مجلس در بودجه ۱۴۰۲ به ما تکلیف کرده است که سوختگیری خودرو ها با کارت سوخت انجام بشود. یک ماهه کارت سوخت را تحویل می دهیم. تعداد کارت سوخت‌های جایگاه‌ها کم شده است.

 

وزیر نفت ادامه داد: ۲۹ میلیون خودرو در کشور دارای کارت سوخت هستند و تهیه و تنظیم کارت سوخت طی یک ماه انجام‌می‌گیرد. مردم زمانی که به جایگاه سوخت مراجعه می‌کنند از کارت سوخت شخصی استفاده کنند. تعداد کارت های سوخت جایگاه ها کم شده است. کارت های سوخت جایگاه ها به این‌منظور است که اگر کسی کارت خود را گم کرده از کارت سوخت جایگاه که حالت اضطراری دارد، استفاده کند.

 

اوجی تصریح کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان خوزستان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پروژه در استان خوزستان افتتاح خواهد شد. از مهمترین پروژه های وزارت نفت در این سفر، افتتاح و بهره برداری کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ و ان جی ال ۳۲۰۰ است، که مرحله نخست آن، روزانه ظرفیت ۲۵۰ میلیون فوت مکعب جمع آوری گازهای مشعل میادین غرب کارون را خواهد داشت. در این کارخانه، گازهای جمع آوری شده تفکیک شده وگاز شیرین آن به شبکه سراسری تزریق خواهد شد و ترکیبات سنگین آن به عنوان خوراک پتروشیمی از طریق خط لوله به پتروشیمی ماهشهر ارسال می شود.

 

وی افزود: این طرح نخستین پروژه جمع آوری گازهای مشعل بشمار می‌رود که برای راه اندازی آن یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه شده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: