صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۲۷
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۳۶

سرنگونی ۱۵ پهپاد اوکراینی در یک روز توسط پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته توانستند ۱۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی، ۱۵ پهپاد اوکراینی را در مناطق مسکونی شهر نژدانوفکا در استان خارکیف، کوزیموفکا، توبول و لیسیچانسک در جمهوری خلق لوهانسک و واسیلیفکا، و کریلووکا و تورسکویه در جمهوری خلق دونتسک، و نوووکرانسکویه، و باسان، لیوبیموفکا در استان زاپوروژیا، و کنزگریگوریفکا در استان خرسون سرنگون کردند.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است در مجموع ۴۱۱ هواپیمای نظامی اوکراین، ۲۲۸ بالگرد، ۳ هزار و ۸۴۹ هواپیمای بدون سرنشین، ۴۱۵ سامانه موشکی ضدهوایی، ۸ هزار و ۸۴۹ دستگاه تانک و سایر خودرو‌های زرهی، یکهزار و ۹۴ سامانه مسلسل، ۴ هزار و ۶۵۵ قبضه توپ و خمپاره انداز صحرایی و ۹ هزار و ۷۶۲ دستگاه خودروی ویژه نظامی از زمان آغاز عملیات ویژه تاکنون منهدم شده است.

 

نیرو‌های روسیه به عملیات نظامی ویژه خود ادامه می‌دهند و عملیات آزادسازی چهار منطقه‌ای را که سال گذشته به روسیه ملحق شدند (جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک، استان‌های زاپوروژیا و خرسون) تکمیل می‌کنند.

 

از زمان آغاز عملیات، در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، مسکو اهداف خود را از این عملیات ویژه، حفاظت از جمعیت منطقه دنباس، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه، وادار کردن اوکراین به بی طرفی نظامی و حذف گرایش‌های نازیسم در آن تعیین کرده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما