صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۳۸

تصمیم اتحادیه اروپا برای تعیین نماینده ویژه در کشور‌های حوزه خلیج‌فارس

سخنگوی سیاست خارجی اروپا اعلام کرد این اتحادیه برای همکاری بیشتر با کشور‌های حوزه خلیج فارس، فرستاده ویژه‌ای برای کشور‌های این منطقه تعیین می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سخنگوی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه به زودی در مورد انتصاب اولین نماینده ویژه خود برای کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس تصمیم گیری خواهد کرد.

 

به گزارش روزنامه الوطن کویت امروز (چهارشنبه) نوشت: «پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا با بیان این مطلب، بر لزوم افزایش مشارکت این اتحادیه با کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس تاکید کرد و افزود: این موضوع سال گذشته در بیانیه مشترکی که «جوزپ بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا درباره مشارکت راهبردی با کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس صادر کرد، تایید شد.

 

وی گفت: این فرستاده (نماینده ویژه) نقش مهمی در اجرای استراتژی و پیشبرد آن و عزم اتحادیه اروپا برای افزایش همکاری با کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس در سطوح مختلف خواهد داشت.

 

استانو اظهار داشت: فرآیند برای انتخاب و معرفی فرد مشخص برای آن سمت هنوز تکمیل نشده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا بتواند به زودی تصمیم مناسبی را در خصوص تعیین نماینده ویژه این اتحادیه در کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس اتخاذ کند.

 

به نوشته الوطن کویت، پیش بینی می‌شود که نمایندگان دائم اتحادیه اروپا در نشست پنج‌شنبه آینده خود در بروکسل درباره نامزدی «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه سابق ایتالیا به‌عنوان نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس بحث و توافق کنند و نماینده این اتحادیه تا یک ماه کار خود را آغاز کند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما