صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 28
کد خبر: ۱۸۱۴۸۷

فراخوان آزمون جذب دبیر به‌زودی اعلام می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب برای استخدام در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از طریق این آزمون استخدامی در سال جاری، ۲۸ هزار آموزگار جذب می‌شوند.

به گزارش راهبرد معاصر، امروز آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب 28 هزار آموزگار ابتدایی برگزار شد.

 

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش که در راستای سفر هیأت دولت به خوزستان به این استان سفر کرده است، از حوزه امتحانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهر اهواز بازدید کرد.

 

صحرایی در بازدید از روند برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حوزه امتحانی ۱۳ آبان آموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز، اظهار کرد: امروز شاهد رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش هستیم و از طریق این آزمون و پس از طی فرآیندهای استخدامی، ۲۸ هزار آموزگار جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

 

وی با اشاره به تغییر منابع آزمون و ارتقای سطح کیفی این منابع، خاطرنشان کرد: آیین‌نامه اجرایی مدارس، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، روش‌های تدریس و کتاب‌های دوره ابتدایی بخشی از منابع مطالعاتی آزمون امروز هستند که از نظر محتوا هم راستا با اهداف، برنامه‌‌ها و مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت کشور است.

 

صحرایی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت در جذب نیروی انسانی توجه به جذب افرادی با خلق و خوی معلمی است، خاطرنشان کرد: به معلمی نباید به عنوان شغل نگاه کرد، لذا باید افرادی به این حرفه وارد شوند که شرایط رفتاری، حرفه‌ای و عملکردی مورد نیاز برای معلمی را داشته باشند.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: ۲ روز پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، فرایند آزمون‌های ارزیابی و مصاحبه آغاز خواهد شد.

 

وی گفت: آزمون استخدامی دبیری به زودی و برای جذب ۲۸ هزار دبیر متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور برگزار خواهد شد و برای تسریع برگزاری این آزمون در تعامل با سازمان اداری و استخدامی هستیم./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: