صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۳۳
  • چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 14 June 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 29
کد خبر: ۱۸۱۵۲۲

توقف فعالیت یگان‌های هوایی ارتش آمریکا در پی سقوط ۲ بالگرد

بروز دو حادثه که باعث سقوط بالگردهای آمریکایی و کشته شدن ۱۲ سرباز این کشور شده موجب شد ارتش آمریکا دستور توقف موقت فعالیت یگان‌های هوایی را صادر کند. نم

به گزارش راهبرد معاصر، در پی تصادف دو بالگرد آمریکایی در روز پنجشنبه، ارتش این کشور دستور توقف یک روزه فعالیت‌های یگان‌های هوایی خود را صادر کرد.

 

شامگاه پنجشنبه رسانه‌های آمریکا از سقوط دو بالگرد ارتش این کشور در آلاسکا به هنگام بازگشت از یک پرواز تمرینی خبر دادند. دو بالگرد «ای‌اچ-۶۴ آپاچی» که سقوط کردند متعلق به پایگاه «فورت وین‌رایت» بودند که در منطقه «فربنکس» ایالت آلاسکا است.

 

منابع خبری بامداد شنبه گزارش می‌دهند ارتش آمریکا به یگان‌هایی هوایی خود دستور داده در ماه آینده میلادی یک روز فعالیت‌هایشان را برای بررسی رویه‌های امنیتی مورد بررسی قرار دهند.

 

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده این دستور فعالیت تمامی خلبان‌ها به اسثنای آنهایی که در حال مشارکت در مأموریت‌های حساس هستند را تا زمان تکمیل آموزش‌های لازم متوقف می‌کند.

 

حادثه تصادف دو بالگرد که شامگاه پنجشنبه اتفاق افتاد دومین حادثه برای بالگردهای ارتش آمریکا در سال جاری میلادی است. در ماه مارس هم سقوط دو بالگرد ارتش آمریکا به کشته شدن دست‌کم ۹ نظامی این کشور منجر شد.

 

در حادثه پنجشنبه سه خلبان ارتش آمریکا کشته شدند. به عبارت دیگر، در سال جاری میلادی ۱۲ سرباز ارتش آمریکا در دو حادثه سقوط بالگرد جانشان را از دست داده‌اند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: