صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 01
کد خبر: ۱۸۱۹۲۰

کرانه باختری؛ ۱۴ عملیات در کمتر از ۲۴ ساعت

با وجود تمام اقدامات رژیم صهیونیستی، انتفاضه در کرانه باختری همچنان رو به گسترش است.

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، طی 24 ساعت گذشته 14 عملیات ضد صهیونیستی به ثبت رسیده است که شماری از آنها مسلحانه و به شکل تیراندازی علیه نظامیان صهیونیست انجام گرفته است.

 

مرکز اطلاعات فلسطین در گزارش خود از پایش عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری، اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته (منتهی به شامگاه روز یکشنبه) یک عملیات تیراندازی علیه نظامیان صهیونیست و 3 درگیری با مهاجران صهیونیست ساکن شهرک‌های کرانه باختری به ثبت رسیده است، در حالی که 10 نقطه در کرانه باختری هم شاهد درگیری شدید بین فلسطینیان با دست خالی با نظامیان صهیونیست بود.

 

کانون اصلی این درگیری در اردوگاه شعفاط در شهر قدس بود که جوانان فلسطینی با استفاده از سنگ به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند.

 

همچنین چند درگیری جداگانه در روستای نبی صالح در رام الله و در مناطقی در طولکم و در منطقه الزاویه در استان سلفیت و همچنین در ورودی جنوبی اریحا رخ داد.

 

مبارزان فلسطینی به سوی نظامیان صهیونیست که در ایست و بازرسی سالم مستقر بودند، نیز تیراندازی کرده و جوانان فلسطینی با استفاده از سنگ به مقابله با تجاوزات مهاجران صهیونیست در منطقه قلقیلیا پرداختند.

 

درگیری مشابهی نیز در روستای حوسان در استان بیت لحم و نیز روستای تقوع هم به وقوع پیوست.

 

اردوگاه العروب در الخلیل نیز همچون روزهای گذشته شاهد مقاومت فلسطینیان در مقابل تجاوزات مهاجران صهیونیست اسکان داده شده در الخلیل بود.

 

گفتنی است براساس آماری که دیروز در رسانه‌های فلسطینی در مورد عملکرد مقاومت در کرانه باختری منتشر شده بود، شمار عملیات ضد صهیونیستی در این منطقه 12 مورد بود./ تسنیم

نظر شما