صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۳۸۰

سوریه؛ محور رایزنی وزرای خارجه اردن و روسیه

وزرای خارجه اردن و روسیه درباره اقدام عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب رایزنی کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، امروز (چهارشنبه، ۳ می)، با «سرگئی لاوروف» همتای روس درباره نتایج نشست مشورتی امان درباره سوریه که دوشنبه پیش برگزار شد، رایزنی کرد.

 

وزرای خارجه اردن، سوریه، عربستان، عراق و مصر، دوشنبه پیش در امان پایتخت اردن نشستی را درباره سوریه برگزار کردند. این نشست در ادامه نشست مشورتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به اضافه اردن، عراق و مصر بود که به منظور بررسی موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، روز ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) در جده عربستان برگزار شد.

 

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این تماس تلفنی، وزیر خارجه روسیه بر حمایت کشورش از تحرک و اقدام عربی که در این نشست برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه آغاز شد، تاکید کرد.

 

الصفدی در این گفت‌وگو تصریح کرد: راه حل سیاسی که هدف این اقدام عربی است باید وحدت، انسجام، حاکمیت و نقش سوریه را حفظ کند. این راه حل می‌بایست خواسته‌های ملت سوریه را اجابت کند و این کشور را از شر تروریسم رها کند، به حضور شبه‌نظامیان و گروه‌های مسلح پایان دهد، به خروج نیروهای خارجی از آن منجر شود و شرایط را برای بازگشت داوطلبانه و ایمن آوارگان فراهم سازد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: