صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 06
کد خبر: ۱۸۲۷۴۲

کمبود داروهای حیاتی در بیمارستان‌های آلمان

انجمن بیمارستان‌های آلمان هم درباره کمبود داروهای حیاتی برای بیماران در بیمارستان‌ها هشدار داده است.

به گزارش راهبرد معاصر، به گفته انجمن بیمارستان های آلمان، 5 تا 10 درصد از کل داروهای مورد نیاز در بیمارستان ها در دسترس نیستند. این امر در مورد آنتی بیوتیک های کودکان و داروهای سکته مغزی نیز صدق می کند. به گفته وی این شرایط فقط بر بیماران تأثیر نمی گذارد.

 

به گفته انجمن بیمارستان های آلمان، کمبود داروهای خاص در کلینیک ها بر داروهای اورژانسی نیز تأثیر می گذارد. جرالد گس، مدیر عامل این انجمن در اخبار تلویزیون SWR Aktuell گفت که پنج تا ده درصد از تمام داروهایی که در بیمارستان ها مورد نیاز هستند قابل تحویل نیستند. گاس گفت: این امر در مورد آنتی بیوتیک های کودکان و داروهای سکته مغزی، یعنی داروهای اورژانسی نیز صدق می کند.

 

وی افزود: این بدان معناست که ما کارمندانی داریم که در تمام روز کاری جز رسیدگی به این مسائل کمبود عرضه و دریافت جایگزینی انجام نمی دهند. به گفته وی در مورد آنتی بیوتیک های کودکان، داروسازان در بیمارستان ها فرمولاسیون های لازم برای کودکان را تا حدی با آماده سازی برای بزرگسالان، تطبیق می دهند و خودشان آنها را می سازند.

 

وضعیت عرضه آنتی بیوتیک برای کودکان در آلمان بحرانی است. بر اساس ارزیابی انجمن بیمارستان‌ها، وضعیت نگران کننده است. برخی از پزشکان اطفال در حال حاضر بیماران خود را به کلینیک‌ها ارجاع می دهند.

 

اکنون چندین ایالت فدرال آلمان قوانین مربوط به شربت های آنتی بیوتیکی کودکان را کاهش داده‌اند تا عرضه آن به خطر نیفتد. این قوانین اجازه می‌دهد تا شربت‌های آنتی بیوتیک تایید نشده از خارج از کشور وارد شود. این امکان وجود دارد زیرا وزارت بهداشت اخیرا به طور رسمی کمبود آب آنتی بیوتیک برای کودکان را شناسایی کرده بود.

 

پزشکان اطفال هم اخیرا در چندین کشور اروپایی در نامه‌ای از سیاستمداران درخواست کرده بودند که در مورد وضعیت بد عرضه دارو کاری انجام دهند. اخیراً نه تنها تب برها بلکه آنتی بیوتیک نیز در این منطقه کمیاب شده است. به گفته بنیاد آلمان برای حمایت از بیماران، نه تنها در مورد داروهای کودکان، بلکه به طور کلی در مورد داروهای کاهش دهنده چربی خون، داروهای فشار خون و حتی داروهای سرطان نیز مشکلاتی وجود دارد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: