صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۳۰
  • سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Tuesday 09 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 06
کد خبر: ۱۸۲۷۸۱

اقدام ضدصهیونیستی جدید لبنان

سازمان هواپیمایی لبنان، امروز (شنبه)، اعلام کرد که به شرکت قبرسی «TUS AIR» که یک شرکت صهیونیستی بخشی از سهام آن را خریداری کرده، اجازه ورود به حریم این کشور و فرود در فرودگاه‌های لبنان را نداده است.

به گزارش راهبرد معاصر بنابر گزارش شبکه «المیادین»، «فادی الحسن» مدیر کل هواپیمایی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴۹.۹% از سهام شرکت قبرسی TUS AIR را شرکت صهیونیستی «KNAFAIM HOLDINGS LTD» خریداری کرده است.

فادی حسن پیشتر نامه‌ای از سازمان هواپیمایی قبرس دریافت کرده بود که در آن خواسته شده بود باتوجه به توافق حمل‌ونقل هوایی منعقدشده میان لبنان و قبرس در سال ۲۰۱۷، شرکت TUS AIR از خدمات حمل‌ونقل هوایی بین دو کشور استفاده کند.

مدیرکل سازمان هواپیمایی لبنان اشاره کرد که تا اطلاع ثانوی و تا زمان صدور توصیه‌های لازم در کنفرانس افسران رابط دفاتر بین‌المللی تحریم اسرائیل در خصوص ممنوعیت تعامل با شرکت مذکور، شرکت قبرسی اجازه فرود و پرواز در حریم لبنان را نخواهد داشت.

دفتر تحریم اسرائیل که اتحادیه عرب آن را در سال ۱۹۵۱ تأسیس کرده است، سالانه دو بار لیست سیاهی را به نام شرکت‌‌های صهیونیستی به‌روز رسانی می‌کند و به شرکت‌های غیراسرائیلی که با شرکت‌های صهیونیستی در تعامل هستند، درباره همکاری با رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: