صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۴۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 10
کد خبر: ۱۸۳۳۷۷

جریمه ۵ میلیون دلاری ترامپ به جرم آزار جنسی

اعضای هیأت منصفه دادگاه نیویورک رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را به آزار جنسی محکوم و او را ۵ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر اعضای هیأت منصفه دادگاه نیویورک امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، «جین کارول» مقاله نویس مجله اِل، را در دهه ۱۹۹۰ مورد آزار جنسی قرار داد و سپس او را بدنام و او را به عنوان یک دروغگو معرفی کرد.

به گزارش رویترز، هیأت منصفه ۹ نفره متشکل از ۶ مرد و ۳ زن، در دادگاه فدرال منهتن پس از حدود ۳ ساعت بحث و گفت‌وگو حدود ۵ میلیون دلار غرامت برای ترامپ تعیین کرد.

بر این اساس تعرض ترامپ به کارول رد شده است و این درحالی است که برای محکوم دانستن او به اتهام «تجاوز جنسی»، هیأت منصفه باید به اتفاق آرا به این اتهام رأی می‌دادند.

کارول ۷۹ ساله در طول دادگاه مدنی شهادت داد که ترامپ ۷۶ ساله در سال ۱۹۹۵ یا ۱۹۹۶ در رختکن فروشگاه بزرگ «برگدورف گودمن» در منهتن به او تجاوز کرد و سپس با نوشتن پستی در اکتبر ۲۰۲۲ در پیام‌رسان خود (Truth Social) به شهرت او (کارول) آسیب رساند.

رویترز نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، در نظرسنجی‌ها برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیشتاز است و توانایی عجیبی در مقابله با مناقشاتی که ممکن است دیگر سیاستمداران را غرق کند، نشان داده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما