صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 10
کد خبر: ۱۸۳۴۶۹

سرلشکر باقری: تجربیات خودرا برای بازسازی سوریه به این کشور منتقل می‌کنیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به دیدار خود با رئیس ستاد ارتش سوریه گفت: در این جلسه با رئیس ستاد ارتش جمهوری سوریه درباره آموزش در سطوح مختلف، انتقال تجارب و نیز بازسازی ارتش این کشور، بعد از جنگ گفت‌وگو کردیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه دیدار با سپهبد «عبدالکریم محمود ابراهیم» رئیس ستاد کل ارتش سوریه که در محل این ستاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امنیت نسبی خوبی در سوریه برقرار و ارتش سوریه موفق به مهار ناامنی‌ها شده است امیدوارم به زودی مرحله بازسازی سوریه آغاز شود.

 

سرلشکر باقری با ابراز امیدواری نسبت به آغاز بازسازی سوریه در آینده نزدیک گفت: در این جلسه با رئیس ستاد ارتش جمهوری سوریه درباره آموزش در سطوح مختلف، انتقال تجارب و نیز بازسازی ارتش این کشور، بعد از جنگ گفت‌وگو کردیم. البته این روند ادامه خواهد داشت؛ چرا که ارتش سوریه محور مهم مقاومت ضد صهیونیستی است. لذا؛ با همکاری یکدیگر این محور را تقویت خواهیم کرد و در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی خواهیم ایستاد.

 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح درخصوص دستاورد‌های سفر خود به عمان هم گفت: سفری دو روزه به عمان داشتم که در این سفر با مقامات سیاسی و نظامی آن کشور دیدار و گفت‌وگو‌هایی در مورد امنیت منطقه دریای عمان، شمال و غرب اقیانوس هند و نیز توسعه همکاری‌های نظامی بین دو کشور در ابعاد گوناگون مانند مقابله با قاچاق مواد مخدر و دزدی دریایی با هدف صلح و آرامش منطقه انجام شد.

 

سرلشکر باقری اضافه کرد: این همکاری در جهت سیاست توسعه همکاری‌ها و تقویت روابط با همسایگان است؛ موضوعی که دولت جمهوری اسلامی ایران هم آن را دنبال می‌کند و ما هم در نیرو‌های مسلح از چنین سیاستی پیروی می‌کنیم. لذا؛ مذاکرات مثمر ثمری را با کشور عمان انجام دادیم./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: