صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۴۸
  • يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 14 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 11
کد خبر: ۱۸۳۶۳۷

آلمان، برقراری نظم امنیتی در اروپا را غیرممکن دانست

رئیس‌جمهور آلمان با اشاره به درگیری در اوکراین، برقراری نظم امنیتی برای اروپا را غیرممکن دانست.

به گزارش راهبرد معاصر، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان، در مصاحبه با رادیو آربی‌بی این کشور، با بیان آنکه درگیری میان روسیه و اوکراین، امنیت اروپا را «تخریب» کرده است، گفت که به نظرم رسیدن دوباره به نظم امنیتی مشترک در اروپا غیرممکن خواهد بود.

 

اشتاین مایر در بخشی از این مصاحبه گفت که «امنیت مشترک دیگر تا مدتی طولانی مفهوم ملموسی برای اروپا نخواهد بود. ما پس از پایان جنگ در اوکراین خود را در وضعیتی خواهیم یافت که از یک سو اروپا و از سوی دیگر روسیه در حال دفاع از خود خواهد بود.»

 

رئیس‌جمهور آلمان مسکو را برای تخریب امنیت اروپا مقصر دانست و مدعی شد که دولت آلمان و اتحادیه اروپا مسئول چنین چیزی نیستند.

 

این اظهارات را اشتاین مایر یک روز پس از آن بیان کرده است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: «در صورت توقف جریان تسلیحات غربی به کی‌یف، درگیری اوکراین ظرف چند روز ممکن است پایان یابد.»

 

البته بورل تاکید داشت چنین سناریویی مطابق میل اتحادیه اروپا به سرانجام نخواهد رسید. روسیه بار‌ها اعلام کرده است که آماده حل مناقشه از راه‌های مسالمت‌آمیز است، البته تا زمانی که اهداف و منافعش در نظر گرفته شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: