صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۱۶
  • پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Thursday 18 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 13
کد خبر: ۱۸۳۸۴۵

بیش از ۱۰۰ شرکت روسی به تهران می‌آیند

بیش از ۱۰۰ شرکت روسی برای برگزاری نشست‌های B ۲ B با شرکت‌های ایرانی در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران در تهران حضور می‌یابند.

به گزارش راهبرد معاصر، علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه نفت ایران که بزرگترین نمایشگاه کشور، بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های نفتی جهان است در بیست‌و هفتمین دوره، از 27 اردیبهشت‌ماه تا 30‌ام این ماه در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: یک‌روز پیش از برگزاری نمایشگاه، بیش از 100 شرکت روسی با 200 شرکت ایرانی در همایشی یک‌روزه نسبت‌های B2B برگزار می‌کنند و در روزهای برگزاری نمایشگاه نیز ضمن برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه، 3 پنل مشترک کارشناسی نفتی بین ایران و روسیه برگزار می‌شود.

فروزنده با بیان اینکه "به‌احتمال زیاد، الکساندر نوآک، معاون نخست‌وزیر روسیه مهمان افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران خواهد بود"، گفت: در نمایشگاه امسال 1500 شرکت داخلی و 200 شرکت خارجی از 13 کشور جهان حضور دارند که شاهد رشد 35 درصدی در حضور شرکت‌های داخلی و رشدی 100 درصدی در حضور شرکت‌های خارجی هستیم.

در ادامه این نشست، غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت با اشاره به ممنوعیت ورود کالاهای مشابه سال داخل توسط وزارت صمت گفت: علاوه بر اقدامات وزارت صمت، برای استفاده حداکثری از توان ساخت داخل، وزارت نفت نیز بیش از 200 قلم کالایی که امکان ساخت داخل آن وجود دارد را برای خرید خارجی، ممنوع اعلام کرده است.

وی افزود: همچنین 546 نیاز فناورانه نفت کشور را احصا کرده‌ایم که درحال پیگیری برای دست‌یابی دانش بنیان به آنها هستیم./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: