صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 14
کد خبر: ۱۸۴۰۴۹

بیانیه حماس به مناسبت سالروز نکبت/ اسرائیل محاکمه شود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز «النکبة» (نکبت) خواستار اقدام جامعه بین‌المللی در راستای پرده برداشتن از جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی شد.

به گزارش راهبرد معاصر از پایگاه خبری العهد، در بیانیه جنبش حماس به همین مناسبت آمده است: سازندگان این نکبت نه از طریق آواره کردن و کشتار و نه با تبدیل توهم به واقعیت و یا جعل تاریخ، نتوانسته‌اند و نخواهند توانست اراده ملت فلسطین را بشکنند و هویت ملی آنها را محو کنند.

این جنبش از همه نهادهای بین‌المللی و وزرای خارجه جهان خواست تا درهمه مجامع بین المللی برای افشای این اشغالگری وجنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند و سران این رژیم را تحت پیگرد قانونی قرار دهند و به دیوان کیفری بین المللی بکشانند و همچنین جنایات مستمر آنها علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که تمام تلاش‌های ممکن برای محافظت از ملت فلسطین در برابر جنایات مداوم و فزاینده رژیم صهیونیستی، توقف ترورها و کشتار غیرنظامیان و حمله به مقدسات اسلامی و مسیحی و تلاش برای الزام اشغالگران به توقف شهرک سازی به کار گرفته شود.

حماس همچنین بر حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و دفاع از خود دربرابر جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

امروز در تاریخ ملت فلسطین به «روز نکبت» (یوم النکبه) نام گذاری شده است، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست ها می گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده اند./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: