صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۳۸۵

وزیر خارجه اسرائیل:با تمام قدرت با دروغ نکبت مقابله خواهیم کرد

منابع خبری عبری از حضور نیافتن نمایندگان چند کشور در کنفرانس یادبود پاکسازی قومی فلسطینیان و هفتاد و پنجمین سالروز نکبت در سازمان ملل تحت فشارهای رژیم صهیونیستی پرده برداشتند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد: ده‌ها کشور تحت فشارهای (رژیم) اسرائیل حاضر به مشارکت در نشست سازمان ملل به مناسبت سالروز نکبت نشدند.

این شبکه به نقل از «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: با تمام قدرت با دروغ نکبت مقابله خواهیم کرد و به فلسطینی‌ها اجازه نمی‌دهیم که به دروغ ‌پردازی ادامه دهند.

پیش از این نیز موریا والبرگ خبرنگار شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد: وزارت خارجه (رژیم) اسرائیل و گلعاد آردان سفیر آن در سازمان ملل در تلاش برای جلوگیری از حضور سفرا و مقامات در این مراسم هستند.

این شبکه به نقل از آردان اعلام کرد: هر کشوری که در این مراسم شرکت کند، مسئول از بین رفتن فرصت صلح سیاسی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواهد بود؛ چراکه این مراسم، مراسم نفرت و تحریک است.

والبرگ افزود: آردان از سفرای ارشد کشورهای مختلف خواسته است تا این مراسم را تحریم کنند و پیامی شخصی برای آنها در این باره ارسال و محمود عباس را به انکار هولوکاست متهم کرده است.

سازمان ملل متحد امروز دوشنبه به وقت محلی (۱۵ ماه می، ۲۵ اردیبهشت ماه ) برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ با برگزاری کنفرانس، پاکسازی قومی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی یا همان روز نکبت را به رسمیت شناخته است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این کنفرانس که با حضور سفیران کشورهای سازمان ملل و سایر مقامات برگزار شده است، نخستین سخنران بود.

رئیس تشکیلات خودگردان در این نشست گفت که برگزاری این کنفرانس نشان دهنده اعتراف سازمان ملل به بی عدالتی است که از سال ۱۹۴۸ بر مردم فلسطین وارد شده است.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه های ناامنی، بی ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند. فلسطینی‌ها و ملل منطقه این روز را «روز نکبت» (روز مصیبت تأسیس رژیم صهیونیستی) نام گذاری کرده‌اند.

اکنون نزدیک به ۸ دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده‌اند./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: