صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 06
کد خبر: ۱۸۴۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

اعتراض فرهنگیان به بی مسئولیتی مسئولان

قابل ذکراست این اعتراض آنان از سه سال پیش شروع شده و چندین بار با وزیر و معاون پشتیبانی وزارت ملاقات کرده و خواهان حل و فصل موضوع شده بودند، ولی متأسفانه مسئولان توجهی نکردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز دوشنبه ۱۴ مرداد چندصد نفر از همکاران فرهنگی اعزام شده به مدارس خارج ازکشور که از سال۸۴ تاکنون بخشی از فوق العاده ماموریت خارج ازکشورشان توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت نشده (با تغییر در نرخ مصوب قانونی تسعیر هیأت وزیران وانجام تخلف آشکار درحق ماموران) مقابل ساختمان وزارت تجمع کردند واعتراض خود را به بی مسئولیتی مسئولان اعلام نمودند.

 

قابل ذکراست این اعتراض آنان از سه سال پیش شروع شده و چندین بار با وزیر و معاون پشتیبانی وزارت ملاقات کرده و خواهان حل و فصل موضوع شده بودند، ولی متأسفانه مسئولان توجهی نکردند. تا اینکه ناچار شدند حدود ۱۸۰۰ نفر در بهار سال۹۷ به دیوان عدالت اداری بصورت فردی شکایت کنند. دیوان وارد رسیدگی گردید، و علیرغم تمام تلاش‌های وکلای معاونت حقوقی وزارتخانه برعلیه معلمان شاکی، خوشبختانه رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با حضوربیش از یکصد قاضی و مستشار و مسئولان دیوان به شماره ۱۵۵۳ تاریخ ۱۵مهر۹۷ به نفع معلمان اعزامی صادر گشته و در حال اجرا می‌باشد.

 

نکته قابل تامل این است که متأسفانه مسئولان وزارت آموزش و پرورش علیرغم اخطارهای دیوان عدالت اداری هنوز از اجرای رای خودداری کرده و کماکان معلمان اعزامی را دچار نگرانی بیشتر نموده اند.

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
گویا قرار نیست حق تدریس های مقطع ابتدائی را پرداخت کنند از آبان 97 به بعد ریالی پرداخت نشده است کاش یه جو غیرت در وجود معلمین ابتدائی وجود داشت و امسال کلاسهای اضافکار حق تدریس را پر نمیکردند.
افسوس که به بیگاری عادت کرده ایم.