صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 17
کد خبر: ۱۸۴۵۹۶

تاکید السودانی بر نقش عراق در نزدیکی دیدگاه‌ها در منطقه

نخست وزیر عراق تاکید کرد بغداد نقش موثری در نزدیک کردن دیدگاه‌های منطقه دارد و خواهان کاهش اختلافات و هم افزایی در غرب آسیا است.

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد الشیاع السودانی» نخست وزیر عراق در مقاله‌ای برای روزنامه «الشرق الاوسط» بر ضرورت هم‌افزایی اقتصادی میان کشور‌های عربی تأکید کرد.

 

او در این مقاله نوشت که در آستانه نشست سران عرب با وجود همه امید‌ها به موفقیت این نشست، همچنان نگرانی‌های جدی در برابر حوادث سودان وجود دارد. باید رویکردی را در پیش بگیرد که موجب کاهش اختلافات و ارمغان آوردن صلح در میان ملت‌های عرب باشد.

 

نخست وزیر عراق تاکید کرد که این کشور با ایجاد فرصت و درنگ و تحمل توانست مقدمات توافق تاریخی میان ایران و عربستان را فراهم کند و همچنان به این روش خود در نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای مختلف در غرب آسیا ادامه خواهد داد.

 

وی افزود که عراق از اصلی‌ترین مدافعان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بود و تلاش‌ها و مذاکرات عراق تأثیر ملموس در تحقق این هدف داشت.

 

السودانی درخصوص ضرورت هم‌افزایی اقتصادی میان کشور‌های عربی نوشت: با همین رویکرد پروژه عظیم و راهبردی «جاده توسعه» برای اتصال بندر فاو به اروپا از طریق ترکیه تعریف شده است و در این راستا عراق در اواخر ماه جاری میلادی میزبان نشست وزرای راه کشور‌های شورای همکاری و ایران و ترکیه و سوریه و اردن برای بررسی این پروژه راهبردی خواهد بود.

 

او همچنین تاکید کرد که عراق ارتباط نزدیکی با برادران عرب خود خواهد داشت و این نشان‌دهنده تمایل صادقانه عراق برای تقویت روابط با برادران عرب به منظور تحقق رفاه و صلح برای همه کشورهای عربی است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما