صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۴۵
  • چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 16 August 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 17
کد خبر: ۱۸۴۶۴۷

رئیسی: پیشرفت کشور در گرو پیشرفت علم و فناوری است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: بخش فناوری می‌تواند کشور را ارتقا بدهد، پیشرفت کشور در گرو ارتقا علم و فناوری است.

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک روز ارتباطات گفت: از همه کسانی که در وزارت ارتباطات و بخش‌ها و شرکت‌های مربوطه دانشگاهی و صنعتی هستند صمیمانه تشکر میکنم، گزارشات خوبی را اقای وزیر از نمایشگاهی که بازدید کردیم دادند که نشان از خلاقیت دارد، کارهای بزرگی که جای افتخار دارد، برخی از محصولات تجاری سازی شده است و قابل رقابت هستند.

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده اظهار داشت: امید داریم که با همت ارزشمند وزارت ارتباطات گام‌های بلندی برداشته شود، دنیایی که ما امروز در آن زندگی میکنیم دنیای ارتباطات و اطلاعات است و سریع تر از انچه که میشد همه زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا دیروز مصرف‌کننده بودیم ادامه داد: علاوه برتردد در اتوبانهای ارتباطی برای ساخت جاده‌های ارتباطی تلاش شد و در حوزه نرم افزار تلاش شد تا فقط دنبال سخت افزار نباشیم، امروز به نقطه خوبی کشور رسیده است، در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های ما در حوزه مغزافزار کارهای خوبی عرضه می‌شود.

 
رئیسی ادامه داد: آیا همه با پیشرفتها توانستیم به نقطه مطلوب برسیم؟ مشخص است که باید تلاشهای بیشتری انجام شود؛ باید نخبگان و فعالان این حوزه را به کار گرفت.

وی تاکید کرد: یکی از جلوه‌های دولت مردمی، به دست گرفتن کار به دست خود مردم است، من در استانهای مختلف از پارک‌های علم و فناوری بازدید کردم و این را از رهبری آموختیم که باید به این بخش توجه ویژه کرد و این بخش می‌تواند کشور را ارتقا بدهد، پیشرفت کشور در گرو ارتقا علم و فناوری است.

رئیس جمهور اظهار داشت: بعضی از کشورها به میزان درامد ما از نفت از حوزه علم و فناوری کسب درآمد می‌کنند، بعضی از کشورهای همسایه کار در حوزه اقتصاد دیجیتال را شروع کردند و به خوبی پیش رفتند، ما نیز رشد اقتصادیمان در حوزه اقتصاد دیجیتال می‌تواند بیشتر از این باشد.

وی با اینکه "ما به دنبال دولت الکترونیک و هوشمند بودیم" مطرح کرد: در واقع به دنبال فضایی هستیم که بتوان کاغذ را از گردانه کار خارج کرد و هوشمند کار شود و بعد گامهایی را برداریم، در این حوزه رقابت جدی است که به سمت هوشمندسازی نظام اداری باید رفت؛ ظرف یک ماه آینده همه دستگاهها به سامانه دولت هوشمند بپیوندند و حتی یک دستگاه غایب نباشد.

وی در ارتباط با ارزیابی عملکرد کارکنان نیروهای اداری، گفت: توسعه این فناوری می‌تواند اطمینان نسبی ایجاد کند که کار درست انجام می‌شود.

کاری که امروز در وزارت ارتباطات و دستگاه‌هاای مرتبط انجام می‌شود تلاش این باشد که با کیفیت انجام شود انتظار مردم این است که این کار با کیفیت با سرعت هم انجام شود./ برنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: