صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 20
کد خبر: ۱۸۵۰۹۱

چین: گروه هفت اصرار به مداخله در امور داخلی ما دارد

وزارت خارجه چین اعلام کرد گروه هفت رویکرد خصمانه توام با مداخله‌جویی در امور داخلی این کشور را در پیش گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین اعتراض شدید خود را نسبت به اظهارات ضد چینی سران گروه هفت در نشست هیروشیما ژاپن اعلام کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه هفت بدون توجه به نگرانی‌های جدی چین، اصرار بر دستکاری مسائل مربوط به چین، لکه دار کردن اعتبار این کشور و حمله به آن و مداخله خصمانه در امور داخلی چین دارد.

در این بیانیه تاکید می‌شود که چین نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود با این موضوع را به ژاپن به عنوان سازمان‌دهنده این نشست و سایر طرف‌ها ابراز کرده است.

وزارت خارجه چین در بیانیه خود تاکید کرد که بیانیه‌های گروه ۷ در مورد صلح و ثبات با اقدامات این گروه تطابقی ندارد. این همان موضوعی است که مانعی در مسیر صلح بین المللی، آسیب رساندن به ثبات منطقه و ناقض توسعه سایر کشورها است.

وزارت خارجه چین افزود که گروه ۷ مدعی حفظ صلح در تنگه تایوان است، اما هرگز مخالفت خود با استقلال تایوان را اعلام نمی‌کند.

سران گروه هفت در هیروشیما ژاپن در بیانیه پایانی خود اتهاماتی را علیه چین و روسیه مطرح کردند. پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیماتی که در نشست گروه هفت در هیروشیما اتخاذ شد، هدف مهار دوگانه روسیه و چین را دنبال می کند./مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: