صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۰۷
  • چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 31 May 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۱۶۲

شرایط شرکت در انتخابات مجلس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، گفت: افرادی که قصد ثبت‌نام در انتخابات مجلس را دارند باید ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام یعنی تا ۱۹ خردادماه از سمت خود استعفا دهند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن حسین‌میرزایی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، گفت: زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس از ۱۹ تا ۲۵ آذرماه است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری توضیح داد: افرادی که قصد ثبت‌نام در انتخابات مجلس را دارند باید ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام یعنی تا ۱۹ خردادماه از سمت خود استعفا دهند.


وی خاطرنشان کرد: پذیرش استعفای افراد نیز باید تا ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام صورت گرفته باشد و تحت هیچ شرایطی در آن پست شاغل نباشند.


حسین‌میرزایی با استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاغلان در مسئولیت‌های ذکرشده در قانون، از هر حوزه انتخابیه‌ای که قصد کاندیدا شدن دارند باید از سمت خود استعفا دهند اما برخی مشاغل صرفا محدودیت داوطلبی از حوزه انتخابیه قلمرو مأموریتشان دارند و برای داوطلبی از سایر حوزه‌های انتخابیه نیاز به استعفا ندارند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بر اساس تبصره ۲ این ماده قبول استعفا شرط ثبت‌نام در انتخابات است نه صرفا استعفا دادن و لذا کلیه اشخاص داوطلب نمایندگی مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس باید هنگام ثبت‌نام گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در مشاغل یادشده در قانون را ارائه کنند.

 

وی با بیان اینکه هم استعفا و هم قبول استعفا باید در مهلت قانونی یعنی تا ۱۹ خردادماه صورت بگیرد، افزود: قبول استعفا بعد از مدت تعیین‌شده مورد پذیرش مراکز ثبت‌نام نخواهد بود./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: