صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۲۰۵

تظاهرات ضدصهیونیستی آلمانی‌ها به مناسبت «روز نکبت»

شماری از فعالان آلمانی در شهر برلین به مناسبت «روز نکبت» علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، روز گذشته شهر برلین، پایتخت آلمان شاهد برپایی تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی بود. این تظاهرات در حالی برپا شد که برپایی تظاهرات روز نکبت در برلین ممنوع شده بود.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی راپتلی، در تظاهرات دیروز، شماری از معترضان طرفدار فلسطین بازداشت شدند. تصاویر ویدئویی منتشر شده نشان می‌دهد افسران پلیس آلمان، فعالانی را که برای برگزاری مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد روز نکبت در منطقه کروزبرگ پایتخت آلمان تجمع کرده بودند، به ترک محل تجمع خود وادار می‌کنند و در ادامه نیز شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت می‌کنند.

 

تظاهرات سالروز نکبت با حدود حداکثر ۱۰۰۰ شرکت کننده برپاشد. پلیس برلین تظاهرات گروه‌های فلسطینی را به علت ترس از بروز خشونت و گسترش آنچه یهودستیزی در این مراسم خوانده بود ممنوع کرد. اما سازمان دهندگان تظاهرات دیروز تلاش کردند علیه این ممنوعیت اقدام قانونی کنند. اما در نهایت، دادگاه اداری برلین بعد از ظهر جمعه این تصمیم را تایید کرد.

 

با وجود این، فعالان آلمانی روز گذشته تظاهرات خود را در برلین برپاکردند. آن‌ها نوشته‌هایی در محکومیت اقدامات اسرائیل در دست داشتند. روی یکی از نوشته‌ها این عبارت درج شده بود که "با ظلم و ستم امروز مبارزه کنید و نه دهه ۱۹۴۰". این عبارت کنایه آمیز به مقایسه اقدامات رژیم صهیونیستی با آلمان نازی می‌پرداخت./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: