صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۲۹۶

انتقاد رسانه های صهیونیستی از «اعتیاد» روز‌افزون تل‌آویو به گنبد آهنین

رسانه‌های صهیونیستی، تکیه روز افزون این رژیم به سامانه گنبد آهنین در قبال هرگونه پاسخ موشکی و راکتی مقاومت را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه «معاریو»، امروز (یکشنبه، ۲۱ می)، با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: اعتیاد اسرائیل به سامانه گنبد آهنین طی هر حمله‌ای که علیه آن صورت می‌گیرد، موجب می‌شود که آن طرفی شکننده به حساب آید که ضرورتی به پاسخ نمی‌بیند.

بر اساس این گزارش، اعتیاد رژیم اشغالگر به گنبد آهنین موجب می‌شود که این رژیم طرف شکننده و متضرر اصلی در هر حمله‌ای که از سوی مقاومت فلسطین علیه آن صورت می‌گیرد، باشد.

به نوشته این روزنامه، «اسرائیل در هر حمله‌ای، سامانه گنبد آهنین را برای مقابله با موشک‌های غزه فعال می‌کند و به پناهگاه‌ها و اتاق‌های مستحکم می‌گریزد و سپس در رسانه‌ها ظاهر می‌شد و مدعی می‌شود که ضربه شدیدی به طرف مقابل وارد شده است».

به باور نویسنده این گزارش، اعتیاد «اسرائیل» به گنبد آهنین در طول سال‌ها تشدید شده و در هر حمله‌ای، کاملاً به این سیستم وابسته می‌شود، بدون اینکه احساس کند نیازی به پاسخگویی به هر حمله‌ای دارد و سپس ادعای «پیروزی» می‌کند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به دریافت آتش و سپس فرار و پنهان شدن «زیر چتر» عادت کرده و این رفتار «ضعیف» نمایانگر ناتوانی آن در پاسخگویی است.

در ادامه این یادداشت آمده است که اتکای تل‌آویو به موشک‌های رهگیری «گنبد آهنین» باعث شده که به هیچ پاسخ دیگری فکر نکند و به این ترتیب اسرائیل و نیروی هوایی آن، هیچ هراسی به کسی وارد نمی‌کند.

وی با اشاره به این‌که درست است که گنبد آهنین یک فناوری پیشرفته است و در واقع موشک‌ها را دفع می‌کند، اما در هنگام حمله موشکی، نمی‌تواند مانع توقف حیات در اراضی اشغالی شود . لذا هجوم خانواده‌ها به پناهگاه‌ها، توقف کسب و کار و فعالیت مدارس، گواه روشنی بر پیروزی طرف مقابل است.

«الون دیوید» یک تحلیلگر امور نظامی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، می‌گوید: «حملات شدید اسرائیل در غزه نه به بازدارندگی منجر شد و نه دستاوردهایی واقعی داشت. در سایه کابینه نتانیاهو، ارتش اسرائیل سه عملیات بی‌فایده در نوار غزه انجام داد و موجب کشته شدن ده‌ها اسرائیلی شد».

وی افزود: «غزه بود و هنوز هم هست و به نظر می‌رسد برای همیشه دیوار وعده‌های پوچ سیاستمداران اسرائیلی باقی خواهد ماند.. غزه به هر حکومتی در اسرائیل درس داد که قدرتی ندارد».

به اعتراف رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین در جریان پاسخ به آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تحت عنوان «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان)، 1469 موشک و راکت به سوی اراضی اشغالی شلیک کرد. از این میزان راکت و موشک شلیکی، ۱۱۳۹ فروند، از دیوار مرزی عبور کرده و سامانه گنبد آهنین تنها ۴۳۹ راکت شلیکی و سامانه «فلاخن داوود» دو موشک شلیکی را رهگیری کرد.

پس از برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، پس از پنج روز تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، رژیم اشغالگر شمار تلفات خود را، دو کشته و ۷۵ زخمی اعلام کرد. در مقابل وزارت بهداشت فلسطین نیز شمار قربانیان جنایت جدید تل‌آویو علیه نوار غزه را ۳۳ شهید و ۱۹۰ مجروح اعلام کرد./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: