صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 23
کد خبر: ۱۸۵۸۴۸

جوزپ بورل: بدون وقفه به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری در پایان نشست وزرای دفاع و خارجه این اتحادیه در بروکسل، گفت ما در حمایت از اوکراین در صدر قرار داریم و به این راه ادامه خواهیم داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جوزپ بورل افزود: اوکراین در جنگ عملکرد خوبی داشت و توانست طرح پوتین را برای دستیابی به پیروزی زودهنگام به شکست بکشاند. وی افزود بدون وقفه برای حمایت از اوکراین در دفاع از خود تلاش می‌کنیم.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حصول توافق در اتحادیه اروپا برای کمک نظامی جدید به اوکراین خبر داد و تأکید کرد که «ما به یک توافق سیاسی برای هفتمین بسته حمایت نظامی از اوکراین دست یافتیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: «ما به حمایت خود از اوکراین ادامه خواهیم داد، زیرا کی‌یف باید در این جنگ پیروز شود».

وزرای خارجی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بروکسل به بررسی آخرین تحولات درباره اوکراین، ایران، ارمنستان و مونته‌نگرو پرداخته‌اند.

شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در این نشست که با حضور وزرای خارجی کشور‌های عضو برگزار شده است، به تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها درباره درگیری اوکراین، بدتر شدن اوضاع امنیتی در منطقه ساحل واقع در شمال آفریقا پرداخته شد.

این نشست امروز ساعت ۹ صبح به وقت گرینویچ به ریاست جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد. / ایسنا

نظر شما