صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۵۹
  • چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 24 May 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 24
کد خبر: ۱۸۵۹۱۵

رهگیری دو بمب‌افکن آمریکایی توسط سوخو-۲۷ روسیه

یک فروند سوخو-۲۷ روسیه برای رهگیری دو بمب‌افکن راهبردی آمریکا بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآمد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه می‌گوید برای رهگیری دو بمب‌افکن استراتژیک نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای بالتیک یک سوخو-۲۷ را به پرواز درآورده است.

 

تنش بین روسیه و آمریکا در دریای بالتیک چندین سال است که ادامه دارد. موضوع اصلی اختلاف، برخوردهای مکرر هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در منطقه است. ایالات متحده روسیه را به انجام مانورهای ناامن و غیرحرفه ای متهم می کند، در حالی که روسیه آمریکا را به نقض حریم هوایی خود متهم می کند.

 

در آوریل ۲۰۱۴ روسیه در پی برگزاری یک همه‌پرسی شبه‌جریزه کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد که منجر به افزایش تنش بین روسیه و غرب شد. ایالات متحده و متحدان این کشور در ناتو با افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله استقرار هواپیماهای جنگی به کشورهای بالتیک پاسخ دادند.

 

از آن زمان تاکنون حوادث متعددی بین هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در منطقه رخ داده است. در ژوئن ۲۰۱۷، یک جت جنگنده روسی سوخو-۲۷ یک هواپیمای شناسایی RC-135 آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد و تنها در فاصله پنج فوتی هواپیمای آمریکایی قرار داشت.

 

در نوامبر ۲۰۱۸، یک سوخو-۲۷ روسی نیز یک هواپیمای جاسوسی EP-3 Aries ایالات متحده را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد و دوباره تنها در فاصله چند متری هواپیمای ایالات متحده قرار گرفت.

 

این حوادث نگرانی‌هایی را در مورد احتمال اشتباه محاسباتی یا تصادفی که می‌تواند به درگیری بزرگ‌تر بین روسیه و ایالات متحده تبدیل شود، افزایش داده است. هر دو طرف خواستار گفتگو و ارتباط بیشتر برای جلوگیری از چنین حوادثی در آینده شده‌اند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: