صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 25
کد خبر: ۱۸۶۱۷۹

نیکاراگوئه:برای مقابله با غرب با ایران، روسیه و چین متحد می شویم

فرستاده ریاست جمهوری نیکاراگوئه در روسیه گفت که این کشور برای مقابله با غرب با کشورهایی چون ایران، روسیه و چین متحد خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ لوریانو اورتگا، فرستاده ریاست جمهوری نیکاراگوئه در روسیه گفت کشورش از مسکو در تقابل علیه آمریکا و ناتو حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آر تی، اورتگا در ادامه تاکید کرد: ما فدراسیون روسیه را همراهی می‌کنیم، از تلاش‌ها و نبردی که برای زندگی مردم روسیه و برای صلح بشریت در حال انجام است، در مواجهه با موج جدید فاشیسم حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد که موج جدید فاشیسم عمدتاً از «دولت دست نشانده» اوکراین می‌آید که توسط واشنگتن و اتحاد آتلانتیک کنترل می‌شود.

این مقام نیکاراگوئه گفت: بسیار مهم است که بیش از هر زمان دیگری با روسیه متحد شویم، با کشور‌های برادر، دوستانی مانند ایران و چین که همگی مورد هجوم این موج جنون و بی منطقی غرب هستند.

از سوی دیگر، نماینده ریاست جمهوری نیکاراگوئه در روسیه معتقد است که تحریم‌هایی که «امپراتوری آمریکا» علیه کشور‌های مخالف سیاست‌های آن وضع می‌کند «چیزی بیش از تجاوزات غیرقانونی است». با این حال، او اشاره می‌کند که دقیقاً اقدامات تنبیهی «غیر منطقی» واشنگتن و متحدانش حرکت به سمت جهان چندقطبی را تسریع کرده است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: