صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 27
کد خبر: ۱۸۶۳۱۵

تردید هلند برای ارسال اف ۱۶ به اوکراین

نخست وزیر هلند گفت که آمستردام هنوز برای ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر، مارک روته، نخست وزیر هلند جمعه شب در نشستی خبری در پاسخ به این سوال که آیا هلند قصد دارد جنگنده اف ۱۶ به اوکراین ارسال کند گفت که کشورش هنوز در این باره به تصمیم گیری نهایی نرسیده است، اما اگر آموزش‌ها آغاز شود حتماً بررسی این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر هلند همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ارسال هرگونه جنگنده اف ۱۶ نیازمند تاییدیه دولت آمریکا است، گفت: آمستردام بطور بالقوه دارای جت‌های جنگنده برای انتقال خواهد بود، زیرا در حال حاضر اف-۱۶ خود را بتدریج کنار می‌گذارد.

 

بر اساس آمار وزارت دفاع هلند، آمستردام در حال حاضر دارای ۲۴ فروند جنگنده اف-۱۶ عملیاتی است که تا اواسط سال ۲۰۲۴ از رده عملیاتی خارج خواهند شد.

 

در روز‌های گذشته پنتاگون درباره آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف ۱۶ اعلام کرد: «آموزش اوکراینی‌ها در مورد جنگنده‌ه اف ۱۶ در خارج از اوکراین و در سایت‌هایی در اروپا برگزار می‌شود.»

 

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو هم سه‌شنبه گذشته تاکید کرد آموزش خلبانان اوکراینی به منظور استفاده از جنگنده‌های اف ۱۶ به معنای آن نیست که ناتو به یکی از طرف‌های درگیر در این جنگ تبدیل شده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: