صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 27
کد خبر: ۱۸۶۳۱۸

گفتگوی تلفنی رؤسای‌ جمهور روسیه و برزیل

پوتین در تماس با همتای برزیلی خود اعلام کرد که مسکو آماده مذاکره با کی‌یف است همچنین از او برای شرکت در مجمع اقتصادی در سن پترزبورگ دعوت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) در تماس تلفنی با «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل اعلام کرد که مسکو آماده گفت‌وگو با کی‌یف است.

 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه «کرملین» اعلام کرد: «پوتین در تماسی با رئیس‌جمهور برزیل بر استقبال کشورش از راه‌حل سیاسی که کی‌یف و حامیان این کشور در آن مانع ایجاد می‌کنند، تأکید کرد.»

 

رئیس‌جمهور برزیل نیز درباره این گفت‌وگو اعلام کرد: «از پوتین به خاطر دعوتم به مجمع اقتصادی در سن پترزبورگ تشکر کردم، اما در حال حاضر نمی‌توانم به روسیه بروم.»

 

رئیس‌جمهور برزیل با اینکه عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرده، اما از پیوستن به تحریم‌های غرب علیه مسکو خودداری کرده و همچنین تسلیحاتی به کی‌یف نفرستاده است. داسیلوا تأکید دارد که مناقشه میان اوکراین و روسیه باید با مذاکره حل شود و راه‌حلی که مبتنی بر مذاکره نباشد دوام نمی‌آورد و کشورها باید برای ایجاد فضای مذاکره تلاش کنند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: