صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۱۹
  • سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
  • Tuesday 13 June 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 31
کد خبر: ۱۸۷۳۵۸

سرکردگان جمعیت منحله موسوم به امام علی (ع) از کشور فرار کردند

بر اساس اخبار منتشر شده سرکردگان جمعیت منحله موسوم به امام علی (ع) از کشور فرار کردند، این در حالیست که شارمین میمندی‌نژاد و همسرش زهرا رحیمی، هر ۲ دارای محکومیت قضایی هستند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سعید دهقان، وکیل به اصطلاح حقوق بشری که فعالیت‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دارد جمعه ۵ خرداد در فضای کلاب‌هاوس گفت‌و‌گویی با شارمین میمندی‌نژاد و همسرش زهرا رحیمی داشته است که در آن برای اولین بار مسأله فرار این دو نفر از کشور به طور رسمی مطرح شده است.

این در حالی است که دادگاه بدوی در اسفند سال گذشته این دو نفر و تعدادی دیگر از مدیران جمعیت منحله موسوم به امام علی را به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور محکوم کرده بود.

بر اساس حکم دادگاه، شارمین میمندی نژاد به عنوان لیدر فکری جمعیت در اتهامات تشویق به فساد و فحشا، توهین به مقدسات و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مجرم شناخته و در مجموع به ۱۹ سال حبس محکوم شده است.

همچنین مدیرعامل جمعیت و تعدادی دیگر از نفرات اصلی نیز بابت اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به چهار سال حبس محکوم شده‌اند.

لازم به ذکر است پیش از این نیز جمعیت موسوم به امام علی از حیث هویت حقوقی نیز به دلیل خروج از اهداف اساسنامه با حکم دادگاه منحل گردیده بود.

زهرا رحیمی مدیرعامل این جمعیت و همسر شارمین میمندی نژاد در همایش مجازی گفتگو برای نجات ایران که با حضور جمعی از براندازان و حامیان فتنه ۸۸ برگزار شده بود نیز سخنرانی داشت.

در این میان آنچه عجیب به نظر می‌رسد این است که چگونه افرادی که پرونده جاری در محاکم قضایی داشته به راحتی از کشور گریخته‌اند؟

بنابر برخی اطلاعات کسب شده، ظاهرا ممنوع‌الخروجی این محکومان تمدید نشده بوده و آن‌ها از مرز قانونی از کشور خارج شده‌اند. متاسفانه به نظر می‌رسد برخی سیاست‌ها مبنی بر رفع ممنوع‌الخروجی متهمان و اکتفا به وثیقه‌های با مبلغ پایین عامل اصلی فرار کم هزینه متهمان است.

گفتنی است، کیهان برای نخستین بار با انتشار گزارش‌های مستند به پشت پرده فعالیت‌های به‌ظاهر خیرخواهانه، اما مجرمانه و مشکوک این جمعیت پرداخته بود و عجیب آنکه با وجود محکومیت سرکردگان این جمعیت و حکم دادگاه بر انحلال این مجموعه، در شکایت سرکرده این جمعیت منحرف از حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول کیهان به اتهام توهین به ‎جمعیت امام علی (ع) و ‎شارمین میمندی نژاد مجرم شناخته و محکوم اعلام شد! / کیهان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: