صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۳۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 06
کد خبر: ۱۸۷۸۵۶

روسیه: ۱۵۰۰ اوکراینی در دونتسک کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حملات شب گذشته ۱۵۰۰ اوکراینی در جنوب منطقه دونتسک کشته شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه بامداد سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: واحد‌های تهاجمی نیرو‌های مسلح اوکراین متحمل تلفات سنگینی شدند. مجموع تلفات اوکراین در جنوب دونتسک بالغ بر بیش از یک هزار و ۵۰۰ نظامی است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در ادامه اعلام کرد که در حمله نیرو‌های روس علیه اوکراینی‌ها ۲۸ تانک از جمله هشت لئوپارد ساخت آلمان، سه تانک ای. ام. ایک-۱۰ ساخت فرانسه و ۱۰۹ خودرو‌های زرهی منهدم شدند.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین بامداد دوشنبه با اعلام اینکه یک حمله بزرگ ارتش اوکراین را در منطقه دونتسک خنثی کرده است، گفت:، اما مشخص نیست که آیا این ضدحمله، آغاز ضدحمله بزرگ اوکراین بوده است یا خیر.

 

روز گذشته نیز رسانه‌های اوکراینی اطلاعاتی منتشر کرده اند که می‌گوید کریل بودانوف، رئیس سرویس اطلاعاتی اوکراین بر اثر جراحات وارده در دونتسک در جریان حملات اخیر روسیه کشته شده است.

 

رئیس اطلاعات اوکراین در ۲۵ ماه مه در اظهاراتی مدعی شده بود که در جریان درگیری در دونباس به شدت مجروح شده است؛ به گونه‌ای که مورد اصابت ترکش در ناحیه زیر قلب قرار گرفته است که خارج کردن آن بسیار دشوار است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما