صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۱۲
  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 07 June 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 07
کد خبر: ۱۸۸۰۵۲

استقبال هواپیمایی ارمنستان از تقویت روابط فرهنگی با ایران

شرکت هوایی دولتی ارمنستان از آغاز پروازهای رفت و برگشت خود به تهران خبر داد و اعلام کرد که این اقدام روابط فرهنگی، اقتصادی و گردشگری 2 کشور همسایه را ارتقا دهد.

به گزارش راهبرد معاصر، شرکت هواپیمایی دولتی ارمنستان از آغاز پروازهای رفت و برگشت خود به تهران خبر داد و اعلام کرد که این اقدام روابط فرهنگی، اقتصادی و گردشگری بین ایروان و تهران را ارتقا دهد.

 

به گزارش خبرگزاری «آرمنیا پرس» شرکت هواپیمایی «فلای وان» ارمنستان پروازهای رفت و برگشت ایروان-تهران را از روز سه شنبه آغاز کرد.

 

«آرام عنانیان» رئیس هیات مدیره فلای وان ارمنستان، صبح روز سه شنبه در مراسمی ویژه از اولین پرواز به تهران، در فرودگاه زوارتنوتس بازدید کرد. وی گفت: «راه اندازی پروازهای مستقیم ارمنستان از ایروان به تهران یک رویداد بسیار مورد انتظار بود و ما متقاعد شده‌ایم که این مقصد جدید به اندازه بقیه مقصدهای مسافرتی ما بسیار توجه خواهد بود.

 

چندی قبل «هاکوب ارشکیان» نایب رئیس پارلمان ارمنستان گفت که همکاری ارمنستان و ایران می‌تواند الگوی خوبی برای دو کشور باشد.

 

آنانیان افزود:«پروازهای جدید جایگزین مناسب برای حمل و نقل بین ایروان و تهران ایجاد می‌کند و می‌تواند روابط قوی فرهنگی، اقتصادی و گردشگری را ارتقا دهد.»

 

این شرکت هوایی دولتی ارمنستان چهار بار در هفته، روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و جمعه از «فرودگاه زوارتنوتس» در ایروان به «فرودگاه امام خمینی» در تهران پرواز می‌کند. این شرکت‌ از قیمت‌ها و برنامه‌های زمانی مناسب برای همه خبر داده است.

 

اخیرا نیز وزیر اقتصاد ارمنستان از تلاش در افزایش همکاری تجاری، اقتصادی با ایران و تولید کالاهای مشترک و عرضه آن به بازارهای جهانی خبر داد.

 

«وهان کروبیان» وزیر اقتصاد ارمنستان گفت، با اجرای توافقنامه منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU)، ارمنستان برای صادرات شماری از محصولات از جمله محصولات غذایی امتیازاتی دریافت خواهد کرد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: