صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 10
کد خبر: ۱۸۸۵۳

گاردین: جوانان انگلیسی تمایلی برای پیوستن به ارتش ندارند

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که به دلیل میراث جنگهای عراق و افغانستان و همچنین کاهش نرخ بیکاری، جوانان انگلیسی تمایل و آمادگی چندانی برای پیوستن به نیروی زمینی ارتش بریتانیا ندارند.

به گزارش راهبرد معاصر ، روزنامه گاردین در گزارشی به معضل کمبود نیرو در یگان پیاده‌نظام ارتش انگلیس اشاره کرد و نوشت که میراثی که از جنگ عراق و افغانستان به جای مانده است و همچنین پایین آمدن نرخ بیکاری در بریتانیا و متعاقب آن کاهش تمایل جوانان انگلیسی برای پیوستن به ارتش این کشور، از جمله دلایل اصلی معضل کمبود نیروی نظامی 20 تا 30 درصدی برخی از یگان‌های پیاده‌نظام ارتش انگلیس به حساب می‌آید.

 

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، عقب‌نشینی انگلیس از جنگ‌های عراق و افغانستان و همچنین شکوفایی اقتصادی این کشور و متعاقب آن عدم تمایل و آمادگی جوانان انگلیسی برای ملحق شدن به نیروی زمینی این کشور، از جمله دلایل کمبود نیروی نظامی در ارتش انگلیس به حساب می‌آید.

 

این گزارش سپس به کاهش درخواست‌ها برای پیوستن به نیروی زمینی انگلیس اشاره کرد و نوشت که کاهش نرخ بیکاری یکی از عوامل کاهش درخواست برای پیوستن به نیروی زمینی انگلیس به حساب می‌آید به طوریکه نرخ بیکاری در میان جوانان 16 تا 24 ساله در انگلیس به نصف بازه زمانی 2011 تا 2013 کاهش یافته است. در آن زمان نرخ بیکاری معادل 22 درصد بوده است و هم‌کنون به 11.4 درصد کاهش یافته است.

 

گاردین ادامه داد که کمبود نیرو در یگان نیروی زمینی ارتش انگلیس بیش از نیروی دریایی و هوایی است و مشکل کمبود نیروی نظامی ارتش انگلیس نمایانگر عملکرد ضعیف آنهایی است که یگان پیاده‌نظام ارتش بریتانیا را اداره می‌کنند و همچنین وزرای محافظه‌کار انگلیس نیز که نماینده حزبی هستند که به طور سنتی خود را محافظ امنیت بریتانیا می‌داند، مقصر این کمبود نیرو هستند.

 

طبق این گزارش، حقیقت اینجاست که احزاب سیاسی تمایل چندانی برای مداخله نیروهای زمینی در جنگ‌های بین‌المللی ندارند و از آنجایی که جنگ عراق، خاطره چندان خوبی برجای نگذاشته است، بعید است که نمایندگان پارلمان به مداخله در کشورهایی که دور از انگلیس هستند، رأی مثبت بدهند و زمانیکه قرار نباشد انگلیس مداخله نظامی در کشوری داشته باشد، جوانان انگلیسی ترجیح می‌دهند در مشاغل بهتری مشغول به کار شوند.

 

طبق این گزارش، یک دهه از پایان عملیات نظامی در عراق و پنج سال از زمان توقف عملیات نظامی در افغانستان می‌گذرد و در حالکه چندین مأموریت مهم حفاظت از صلح همچون طرح‌های اخیر کمک به مأموریت سازمان ملل در کشور «مالی» وجود دارد، تعداد اندکی نیروی نظامی در این کشورها مستقر می‌شوند و بعنوان مثال، در کشور مالی، تنها 250 نیروی زمینی انگلیسی به کار گرفته شده‌اند.

 

این روزنامه انگلیسی همچنین ادامه داد که روایات زیادی از مشکلات روانی وجود دارد که کهنه‌سربازان از آن رنج می‌برند، موجب شده است که جوانان بیشتر به تحصیلات سوق پیدا کنند و خدمت در ارتش چندان برایشان جذابیت نداشته باشد.

طبق این گزارش، منطقه‌ای که انگلیس بیشترین تنش‌ را در حال حاضر دارد، منطقه خلیج فارس است و محافظت از کشتیرانی یکی از اهداف راهبردی برای بریتانیا به حساب می‌آید که البته این وظیفه نیروی دریایی سلطنتی انگلیس است و ارتباطی به نیروی زمینی پیدا نمی‌کند.

 

گاردین همچنین گزارش کرد که با توجه به آنکه بریتانیا از مشکل چاقی بیمارگونه رنج می‌برند و همین امر موجب می‌شود که جوانانی که به این بیماری مبتلا هستند، از استخدام در ارتش انگلیس کنار گذاشته شوند. هم‌اکنون آمار و ارقام جدید نشان می‌دهد که یک نفر از هر 10 سرباز انگلیسی از مشکل حاد چاقی رنج می‌برد.

از طرف دیگر، بسیاری از جوانان انگلیسی به دلیل خالکوبی‌هایی که بر روی صورت یا کف دستانشان وجود دارد، از استخدام در ارتش انگلیس منع می‌شوند.

 

روزنامه گاردین در بخش دیگری از گزارش خود به معضل کمبود منابع نیروهای مسلح انگلیس در دوران دولت‌های مختلف محافظه‌کار بریتانیا اشاره کرد و نوشت که بخش زیادی از بودجه دولت انگلیس به بخش سلامت و تا حدی مدارس تخصیص داده می‌شود.

 

گاردین با اشاره به این موارد در پایان نوشت که فرماندهان بریتانیا از اوایل ماه جاری میلادی، تمرکز خود را از بخش مبارزه میدانی بر هکرها و بخش تبلیغات خود تغییر داده است و بسیاری از نیروها را در این بخش‌ها به استخدام درآورده است و سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا این اقدام درستی است که ارتش نیروهای نظامی را از مبارزه در میدان به مبارزه در فضای مجازی منتقل کند یا خیر؟

منبع : فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: