صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 11
کد خبر: ۱۸۸۶۴۹

تخلیه ۷ هزار شهروند از مناطق سیل زده خرسون

سرپرست فرمانداری خرسون اعلام کرده روسیه ۷ هزار نفر را از مناطق سیل زده در این منطقه تخلیه و آن‌ها را به مناطق امن منتقل کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، ولادیمیر سالدو، سرپرست فرمانداری خرسون در کانال تلگرامی خود خبر داد که نیرو‌های روسی پس از وقوع وضعیت اضطراری در نیروگاه برق آبی کاخوفکا، تقریباً ۷ هزار نفر را از مناطق سیل زده منطقه خرسون تخلیه کردند.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام محلی روسیه در این باره گفت: تا پایان ۱۰ ژوئن، تقریباً ۷۰۰۰ نفر از مناطق سیل زده منطقه خرسون (۳۲۳ نفر از آن‌ها کودک، ۱۱۲ نفر با محدودیت حرکت) بیرون کشیده شدند که تقریباً شامل ۹۰۲ نفر در روز بوده است. از این تعداد نیز حدود ۱۵۰۰ نفر مردم در مراکز اسکان موقت هستند.

 

به گفته سالدو، کار در مراکز اسکان موقت سازماندهی شده است تا به ساکنان آسیب دیده مدارکی برای اقامت در منطقه اضطراری و فقدان وسایل ضروری را تأیید می‌کند.

 

این در حالیست که روز گذشته (شنبه) فرماندار منصوب روسیه در خرسون گفته نیرو‌های اوکراینی با موشک‌های انگلیسی «سایه طوفان» به چند پناهگاه موقت سیل‌زدگانی که در پی تخریب سد «کاخوفکا» مجبور به ترک خانه‌های خود شده بودند، حمله کرده است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما