صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 11
کد خبر: ۱۸۸۶۵۸

مصادره یک فروند هواپیمای روسی توسط کانادا

نخست وزیر کانادا خبر داد این کشور یک هواپیمای روسی را که در فرودگاه این کشور فرود آمده بود مصادره کرده و می‌خواهد آن را به اوکراین منتقل کند.

به گزارش راهبرد معاصر. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز شنبه در نشستی خبری از مصادره یک هواپیمای روسی در یکی از فرودگاه‌های این کشور و انتقال آن به اوکراین خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری تورنتو نیوز، ترودو این سخنان را در حالی مطرح کرد که امروز در سفری غیرمنتظره به اوکراین سفر کرده است.

 

نخست وزیر کانادا ضمن دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین درباره این هواپیمای روسی مصادره شده گفت: کانادا سال گذشته یک هواپیمای باربری روسی از نوع آنتونوف را که در کانادا فرود آمده بود مصادره کرده و عملیات انتقال این هواپیما به اوکراین را آغاز کرده است.

 

نخست‌وزیر کانادا در سفر سرزده خود به اوکراین قصد دارد با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کند و ظاهراً مذاکرات بر حمایت اتاوا از کی‌یف و نقش کانادا در بازسازی اوکراین متمرکز خواهد بود.

 

این دومین سفر ترودو به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی محسوب می‌شود و اولین بار در ماه می ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرده بود.

 

نخست‌وزیر کانادا اواخر اردیبهشت ماه امسال بعد از دیدار با رئیس‌‍جمهور اوکراین در حاشیه نشست «گروه ۷» در ژاپن، بر ادامه کمک‌های تسلیحاتی و مالی اتاوا از کی‌یف تأکید کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما