صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۴۲
  • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
  • Thursday 15 June 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 11
کد خبر: ۱۸۸۷۷۷

رزمایش جت‌های «اف-۱۵» عربستان با بمب افکن‌های «بی-۱ لنسر» آمریکا

وزارت دفاع عربستان از برگزاری رزمایش هوایی با نیرو‌های آمریکا جهت حفظ آمادگی نیرو‌های خود خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع عربستان سعودی از برگزاری رزمایش هوایی با نیرو‌های آمریکا در پایگاه «ملک فیصل» در شمال عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از وزارت دفاع عربستان، نیرو‌های هوایی عربستان سعودی و آمریکا روز شنبه تمرین نظامی مشترکی برگزار کردند. در بیانیه این وزارتخانه آمده است این رزمایش در پایگاه هوایی «ملک فیصل» در شمال غربی عربستان سعودی برگزار شد. هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای سطح نیرو‌ها و حفظ امنیت و ثبات در منطقه اعلام شده است.

در این رزمایش جنگنده‌های «اف-۱۵ اس ایی» عربستان وبمب‌افکن‌های راهبردی «بی-۱ لنسر» نیروی هوایی آمریکا شرکت داشتند. در این تمرین، از مهمات جنگی واقعی برای انهدام اهداف شبیه سازی شده استفاده شد.

نیرو‌های آمریکا و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس ماه گذشته نیز در رزمایش مشترک تحت عنوان «ایگل-۲۳» را در عربستان سعودی برگزار کردند.

کشور‌های حاشیه جنوب خلیج فارس به شدت به تجهیزات نظامی، لجستیکی و کمک‌های آمریکا در این زمینه متکی هستند. در این میان، عربستان سعودی در سال‌های گذشته همواره در تلاش بوده تا کمبود تجهیزات نظامی آمریکایی خود را با خرید از چین جبران کند. در دسامبر گذشته، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» خبر داد که عربستان سعودی در حال ساخت موشک‌های بالستیک با کمک چین است.

نیروی هوایی عربستان سعودی چندی قبل برای اولین بار از پهپاد‌های «وینگ لونگ ۲» خریداری شده از چین رونمایی کرد.

منابع سعودی اعلام کردند که ریاض ۳۰۰ فروند پهپاد «وینگ لونگ ۲» از چین خریداری کرده است که بزرگترین فروش صنایع نظامی چین در حوزه پهپادی به شمار می‌رود. وینگ لونگ ۲ در زمره پهپاد‌های ارتفاع بالا و متوسط قرار می‌گیرد. این پهپاد با ۱۱ متر طول و ۴.۱ متر ارتفاع دو بال با طول ۲۰.۵ متر دارد و می‌تواند ۴۸۰ کیلوگرم محموله و تسلیحات مختلف با خود حمل کند. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: