صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۲۷
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 13
کد خبر: ۱۸۹۰۲۴

ادای احترام آیت‌الله رئیسی به مقبره «سیمون بولیوار»

 رئیس‌ جمهور پس از ورود به ونزوئلا با حضور در مقبره «سیمون بولیوار» رهبر انقلاب‌های آزادیبخش آمریکای لاتین، با اهدای تاج گل به مقام این سیاستمدار فقید ونزوئلایی ادای احترام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اولین برنامه از سفر رسمی خود به ونزوئلا، با حضور در مقبره «سیمون بولیوار» در شهر کاراکاس ضمن اهدای تاج گل، به مقام رهبر انقلاب‌های آزادیبخش آمریکای لاتین و سیاستمدار فقید ونزوئلا ادای احترام کرد.

رئیس جمهور همچنین دفتر یادبود سیمون بولیوار را امضا کرد.

سیمون بولیوار در قرن نوزدهم به عنوان رهبر انقلاب‌های آزادیبخش در آمریکای جنوبی توانست مردم کشورهایی همچون ونزوئلا، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، پرو و پاناما را از استعمار امپراتوری اسپانیا نجات دهد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور بامداد دوشنبه در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد.

کاراکاس نخستین مقصد سفر پنج روزه آیت الله رئیسی است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی «نیکولاس مادورو» به «ونزوئلا» سفر کرده است، ظهر روز دوشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه بین‌المللی کاراکاس شد و مورد استقبال وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت.

رئیس جمهور تا ساعاتی دیگر در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا موسوم به «کاخ میرافلورس» به صورت رسمی مورد استقبال «نیکولاس مادورو» همتای ونزوئلایی خود قرار خواهد گرفت و سپس دیدار خصوصی رؤسای جمهور و مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار خواهد شد./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما