صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۱۵
  • چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 21 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 13
کد خبر: ۱۸۹۱۳۳

بیشترین تصادفات پایتخت در کدام بازه زمانی رخ می دهد؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، فراوانی ساعت وقوع تصادفات در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی«شهر امن» به موضوع تصادفات و فراوانی ساعت وقوع آنها اشاره و اظهار داشت: میزان تصادفات در طول شبانه روز با یکدیگر متفاوت است اما بطور کلی می‌توان گفت که در زمان تاریکی شب 47 درصد و در روزها 53 درصد تصادفات به وقوع می پیوندد.

 

وی افزود در بازه زمانی 8 صبح الی 12ظهر میزان تصادفات 15 درصد و از ساعت 12 ظهر الی 16 بعدازظهر میزان وقوع تصادفات 23 درصد است.

 

سرهنگ مؤمنی با بیان اینکه ساعت 16 الی 20 شب بیشترین میزان تصادفات با آمار ۲۷ درصد را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: خستگی حاصل از کار روزانه، گرمای هوا، عجله برای زودتر رسیدن به مقصد، افزایش تردد جهت خرید و همچنین مراجعه به اماکن ورزشی و تفریحی از جمله علل افزایش وقوع تصادفات در این بازه زمانی است.

 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: از ساعت 20 الی 24 میزان تصادفات 21 درصد و از ساعت 24 تا 4 صبح درصد تصادفات 8 درصد و از ساعت 4 تا 8 صبح نیز تصادفات به 6 درصد می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه رانندگی هنگام شب و تاریکی هوا با رانندگی در روز بسیار متفاوت است از رانندگان درخواست کرد که در هنگام تاریکی هوا حتما با چراغ روشن تردد کنند؛ همچنین عابرین پیاده هم هنگام شب و تاریکی هوا جهت بهتر دیده‌شدن از لباس‌های روشن استفاده کنند.

 

سرهنگ مؤمنی به موتورسواران توصیه کرد: ضمن روشن کردن چراغ موتورسیکلت از لباس‌های روشن و کلاه ایمنی دارای شبرنگ استفاده کنند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: