صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 11
کد خبر: ۱۸۹۴۸

کابینه امنیتی اسرائیل نشست برگزار می‌کند + تصاویر

ده‌ها نمازگزار فلسطینی که برای اقامه نماز عید قربان در مسجدالاقصی حضور یافته بودند، در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شدند.
 

به گزارش راهبرد معاصر؛  مسجد الاقصی به صحنه رویارویی نمازگزاران فلسطینی و نظامیان اشغالگر تبدیل شده است. نظامیان اشغالگر با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن نمازگزاران فلسطینی که فریاد ”الله اکبر“ سر می‌دهند، تلاش می‌کنند. نظامیان اشغالگر شماری از نمازگزاران فلسطینی را در مسجدالاقصی بازداشت کردند. همچنین ده‌ها فلسطینی در جریان این درگیری‌ها زخمی شدند.

 

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی درگیری‌های امروز بین نظامیان اشغالگر و نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی، خواستار تشکیل نشست فوق‌العاده کابینه امنیتی این رژیم شده است.

 

همزمان با حضور هزاران فلسطینی در مسجد الاقصی، گروه‌های شهرک نشینان افراطی از طرفداران خود برای یورش به مسجد الاقصی دعوت کردند. نظامیان اسرائیلی با ایجاد ایست‌های بازرسی در اطراف شهر قدس و مسجدالاقصی، تلاش می‌کنند مانع از ورود نمازگزاران فلسطینی به این مسجد شوند.

 

همچنین یک جوان فلسطینی امروز در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی با نیرو‌های رژیم صهیونیستی درگیر شد.

 

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در توییتر خود نوشت: «یک جوان مسلح از نوار غزه به سیم‌های خاردار نزدیک شد و به سوی نیرو‌های ما آتش گشود که در پاسخ ما هم به او شلیک کردیم. تانک‌های ما نیز به سوی حماس در غزه شلیک کردند».

هیچ اطلاعاتی درباره سرنوشت این جوان فلسطینی منتشر نشده است. در ۲۴ ساعت گذشته این دومین بار است که چنین درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان پیش آمده است. صبح روز گذشته نیز چهار فلسطینی در نوار غزه که در حال حرکت به سوی مواضع صهیونیست‌ها بودند، هدف قرار گرفتند.

 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد تیراندازی در منطقه تماس در غزه ادامه دارد و هواپیما‌های جاسوسی این رژیم همچنان در آسمان منطقه در حال گشت‌زنی هستند. او از شهادت چند فلسطینی در شرق دیرالبلح در مرکز نوار غزه خبر داد. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: