صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 18
کد خبر: ۱۸۹۹۲۶

جشنواره موسیقی در واشنگتن به خون کشیده شد

در جریان یک حادثه تیراندازی در یک جشنواره موسیقی در واشنگتن، دستکم دو نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند

به گزارش راهبرد معاصر، بنا به گفته مقام‌های محلی روز گذشته (شنبه)، دست‌کم دو نفر در جریان حادثه تیراندازی در اردوگاهی در نزدیکی آمفی تئاتر «جرج» در واشنگتن، کشته شدند.

 

شبکه «ای بی سی نیوز» در این خصوص گزارش کرد، دفتر کلانتری منطقه «گرانت» در ساعت 22:50 شنبه شب به وقت محلی، از طریق یک پست که در صفحه فیس‌بوک قرار داده شده بود، اعلام کرد: « مأموران مظنون را تحت تعقیب قرار دادند و مظنون را بازداشت کردند. چندین نفر با شلیک گلوله زخمی شده‌اند».

 

«کایل فورمن» سخنگوی دفتر کلانتری گرانت همچنین اعلام کرد که سه نفر از جمله عامل مسلح زخمی شدند.

 

فورمن در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که فرد مظنون حدود ساعت 20:20 در منطقه‌ای حدود 100 یاردی از محل برگزاری جشنواره موسیقی «فراتر از سرزمین عجایت» (Beyond Wonderland) شروع به تیراندازی کرد.

 

وی ادامه داد، زمانی‌که عامل مسلح از صحنه دور شد، مأموران امنیتی به محل حادثه رسیدند و او را تحت تعقیب قرار دادند و فرد مظنون مجدداً به صورت تصادفی به سمت جمعیت تیراندازی می‌کرد و سپس در نهایت توسط نیروهای پلیس بازداشت شد.

 

اداره کلانتری محلی پیش‌تر در یک پست فیس‌بوکی نوشته بود که در آمفی‌ تئاتر جرج تیراندازی شده است و «اگر در جرج حضور دارد، پناه بگیرید. فرار کنید، مخفی شوید یا با مظنون مبارزه کنید».

 

این محل برگزاری جشنواره موسیقی می‌تواند میزبان 27 هزار و 500 نفر باشد و قرار بود که روز گذشته، میزبانی افراد برای حضور در جشنواره موسیقی را برعهده بگیرد.

 

مسئولان جشنواره موسیقی در پی وقوع این حادثه در صفحه توییتر اعلام کردند: «لطفاً از حضور در محدوده دروازه اچ (Gate H) اردوگاه دوری کنید زیرا به واسطه حادثه‌ای که توسط نیروهای امنیتی کنترل شد، بسته است. در حال حاضر هیچ خطری برای بازدیدکنندگان جشنواره یا اردوگاهها وجود ندارد».

 

آزاد بودن خریدوفروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. آمارهای خشونت با سلاح در آمریکا نشان می‌دهند نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار در این کشور از هر کشور دیگری در دنیا بیشتر است.

 

جدیدترین آمارها نشان دادند، با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از عاملان کشتارهای جمعی با سلاح در جهان به این کشور تعلق دارند.

 

جدیدترین آمار مرکز «بایگانی خشونت‌های مسلحانه» در آمریکا نشان داد، ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ششم مه (16 اردیبهشت) بر اثر خشونت مسلحانه در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند. در بین این قربانیان، ۵۲۱ نوجوان و ۹۳ نفر کودک بوده‌اند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: