صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۱:۲۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 21
کد خبر: ۱۹۰۴۵۵

انهدام یک «هویتزر» آمریکایی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد:در شبانه‌روز گذشته، ۹ حمله اوکراین در محور دونتسک دفع شده و یک «هویتزر» آمریکایی نیز منهدم شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته تلاش‌های ناموفق اوکراین برای عملیات تهاجمی در محور‌های دونتسک جنوبی، زاپروژیا و دونتسک ادامه یافت.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: اوکراین در محور‌های دونتسک جنوبی و زاپروژیا طی یک روز گذشته ۹ تانک، یک خودروی زرهی بردلی و حدود ۲۶۰ سرباز خود را از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: طی شبانه روز گذشته ۹ حمله نیرو‌های مسلح اوکراین در محور دونتسک دفع شد. ۲۲۰ سرباز اوکراینی کشته و یک هویتزر ام ۷۷۷ آمریکایی منهدم شد. در محور‌های کوپیانسکی و کراسنولومانسکی بالغ بر ۱۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشور‌های غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیرو‌های روسیه است. / اسپوتنیک

نظر شما