صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 21
کد خبر: ۱۹۰۵۲۳

امیرعبداللهیان با وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «سلطان بن محمد النعمانی» وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به حوزه خلیج فارس در مسقط پایتخت عمان حضور دارد، صبح امروز (چهارشنبه) ۳۱ خرداد ماه با «سلطان بن محمد النعمانی» وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی قرار است پس از آن با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

 

امیرعبداللهیان در مقصد اول این سفر نیز با حضور در دوحه با امیر قطر و نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

حسین امیرعبداللهیان بامداد (سه‌شنبه) پس از وارد به دوحه، در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.

 

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم.

 

حسین امیرعبداللهیان عصر ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه پیشنهادی خود برای تصدی این وزارتخانه در تشریح سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم، گفت: سیاست خارجی متوازن، یعنی سیاست خارجی ما در یک منطقه متوقف نخواهد ماند.

 

علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس،مجتبی بنی اسدزاده مشاور وزیر امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: